تستی یا تشریحی، کدام نوع مطالعه بهتر است؟

این روزها این سوالات ذهن شما را، به ویژه اگر کنکوری باشید، درگیر می‌کند.

تستی یا تشریحی، کدام نوع مطالعه بهتر است؟

این روزها این سوالات ذهن شما را، به ویژه اگر کنکوری‌ باشید، درگیر می‌کند. اهمیت دادن و فکر کردن به این موضوع خوب است، اما شما یک دانش‌آموز هدفمند هستید و برای رسیدن به هدف اصلی یعنی موفقیت در کنکور، حساسیت و وسواس نسبت به نمره را کنار بگذارید.

دی ماه زمان جمع‌بندی نیم‌سال اول است و سوالات آزمون به شکل جنع‌بندی مطرح می‌شود. برای کسب نیجه‌ی بهتر در آزمون باید تست کار کنید و پیش‌نیاز حل تست، طی کردن مرحله‌ی مطالعه به صورت مفهومی و تشریحی است. پس باید اهمیت مکمل بودن مطالعه‌ی تستی و تشریحی را به‌خوبی بدانید.

برای درس‌های حل کردنی مثل ریاضی، فیزیک و مسائل شیمی باید راه حل تشریحی را کامل طی کنید تا به راه حل تستی برسید. بنابراین بعد از یادگیری کامل روش تشریحی و حل چند سوال تشریحی به سراغ حل تست بروید و روند یادگیری و تثبیت را در حل تست کامل کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که فقط تست کار کردن بدون تسلط بر کتاب درسی و حل تشریحی، می‌تواند آسیب جدی به روند مطالعه‌ی شما بزند. پس در کمال آرامش بعد از تشریحی‌خوانی به سراغ حل تست بروید تا هم جمع‌بندی را به خوبی انجام داده باشید و هم در آزمون نتیجه‌ی مطلوبی کسب کنید.

Menu