صفا شیدایی : ضرورت شرکت در آزمون‌های جامع چیست؟

مقاله مشاوره ای : ضرورت شرکت در آزمون‌های جامع چیست؟

صفا شیدایی : ضرورت شرکت در آزمون‌های جامع چیست؟


تستی و تشریحی دو کفه ترازو   


برای داشتن یک مطالعه نتیجه بخش و کامل نیاز است تا دانش آموز مراحل پنج‌گانه مطالعه را قدم به قدم‌ پشت سر بگذارد. 

مرحله اول ادراک، مرحله دوم تثبیت، مرحله سوم تسلط، مرحله چهارم ارزیابی و مرحله پنجم جمع‌بندی

طی این‌ مراحل باعث تعمیق یادگیری و پیشرفت درسی خواهد شد. در لابلای این مراحل حل سوال تشریحی و تستی کلید موفقیت است. پس می‌بینیم که مطالعه تستی و تشریحی را نمی‌توان از هم تفکیک کرد، حتی در دوره امتحانات... 

مطالعه تستی و تشریحی مانند دو کفه ترازو هستند که اگر این ترازو در حالت تعادل باشد، موفقیت حاصل می‌شود. البته این تعادل در بازه‌های زمانی مختلف، می‌تواند متفاوت باشد. اکنون در دوره امتحانات پایان سال هستیم، تعادل مطالعه تستی و تشریحی شما به چه صورت است؟ قطعا سنگین بودن کفه مطالعه تشریحی امری بدیهی است ولی کفه مطالعه تستی نباید خالی بماند.

شما برای امتحان پایان سال کل مطالب کتاب را مطالعه کرده و در جلسه شرکت می‌کنید. بعد از امتحان حل یک مجموعه تستی شبیه سازی شده می‌تواند به جمع‌بندی بسیار کمک کند. سوالات اشتباه این مجموعه شبیه سازی شده یادگیری‌های ناقص شما هستند که با شناسایی صحیح، فرصت کافی برای رفع آنها را دارید. با اجرای این روش در کنار شناسایی اشکالات، مرورهای منظمی خواهید داشت که مانع از فراموشی آموخته‌های‌تان می‌شود. 

یکی دیگر از راهکارهای صحیح برای حفظ آمادگی شرکت در آزمون‌های جمع‌بندی پایان سال است. شما به واسطه مطالعه برای امتحان‌ها آمادگی خوبی دارید ولی دوری از فضای آزمون باعث ایجاد یک شکاف خواهد شد. 

برای موفقیت در کنکور تلاشی منجر به موفقیت می‌شود که هوشمندانه و برنامه‌ریزی شده باشد. شما می‌توانید مسیر صحیح را انتخاب کنید: 

۱.مطالعه تشریحی برای امتحان

۲.حل مجموعه تست شبیه سازی بعد از امتحان هر درس

۳.شرکت در آزمون‌های جمع‌بندی با فواصل معین جهت مرور و بازیابی   

از اجرای این مراحل سه گانه اندوخته‌ای عاید شما می‌شود که گنجینه‌ای ارزشمند برای هفته تورق سریع می‌باشد.  


Menu