مصاحبه با معصومه منصوری قهرمان پیوستگی دوازهم انسانی ازماهشهر

مصاحبه با معصومه منصوری قهرمان پیوستگی دوازهم انسانی ازماهشهر با معدل 19.86 و شرکت در بیش از 72 آزمون قلم چی

مصاحبه با معصومه منصوری قهرمان پیوستگی دوازهم انسانی ازماهشهر

 نام و نام خانوادگی: معصومه منصوری

پایه: دوازدهم انسانی

نام شهر و استان: استان خوزستان. بندر ماهشهر

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار ، زیر دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: کشاورز ، زیر دیپلم

میانگین تراز: 5800

معدل : 19/86

سال‌های حضور در کانون: 3 سال

 

مصاحبه‌گر : زینب حیاتی

 

 

  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

اصلی ترین هدف من این است که خودم را برای کنکور آماده کنم و با آزمون دادن نقاطِ قوت و ضعفم را بشناشم و بیشتر تقویتشون کنم و علاوه بر این باعث افزایش سرعت تست زنی و کاهش استرس من در روز آزمون می شود.


  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

تا با نمونه های بیشتر آشنا بشم و با ایده و فکر طراحان سوالات بیشتر آشنا بشم و بدونم چطور قراره در کنکور سوال طرح کنند و مهمتر از همه به نکاتی که بیشتر به آنها پرداخته بودن تمرکز کنم و با سطح سوالات آشنا شده تا در آزمون بدانم سراغ کدام سوالات بروم و کدام سوالات را نگه دارم برای زمان های پایانی آزمون.


  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟

حقیقتاً خستگی داره ولی خوب بنظرم اهدافم ارزش این رو دارن که بخاطرشون این همه سختی و خستگی رو تحمل کنم ، آزمون مکرر دادن باعث شد که مطالب در ذهنم تثبیت بشوند و باعث ارتقایِ ترازم و درصدهایم شد در نتیجه کلا پیشرفت کردم.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

هر بارکه آزمون می دادم ،خیلی خوب و با دقت آزمون رو تحلیل می کردم و نکات مهمی که به دست می آوردم رو در گوشه ای از کتاب می‌نوشتم وموقع مرور دوباره اون نکات را می خواندم و بعد هر آزمون درصدهایم وترازهایم را با آزمون های قبلی مقایسه می کردم .


  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

من مشاورتحصیلی داشتم ، مشاورم بهم برنامه می داد و من طبق برنامه درس هایم را می خواندم ،برنامه ای که مشاورم بهم می داد هم کاملا مطابقِ برنامه ی آزمون ها بود و با استفاده از این برنامه در دوهفته فرجه برای آزمون های قلم چی من به حد نساب می رسیدم.

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

جامعه شناسی و عربی:یه درسِ حفظیاتی است ولی باید تمام نکاتش رو ریز به ریز بخوانیم وعلاوه برحفظ کردن باید مفهومی هم بخوانیم چون در سال های اخیر شاهدِ سوالات مفهومی بودیم ؛پس باید خیلی خوب این درس رو بخونیم وحتی متن های زیر تصاویر رو باید خیلی خوب مطالعه کنیم ، چون مهم اند‌ و از آنها سوال هم طرح می‌شود. عربی:یه درسِ شیرینیه ولی به تمرکز زیاد نیاز دارد عربی از دوبخش تشکیل میشه یک قواعدو دو ترجمه قواعد عربی که میتونیم با استفاده از کتاب کمک آموزشی اونهار و یاد گرفت ،بعد نکاتی که می دونستم مهم هستند یا یکم برایم مشکل بودند رو تو کتاب می‌نوشتم و بعد آخرِ شب نکاتی روکه از درسنامه استخراج کرده بودم رو مرور می کردم و درکنارش چند تا تست از قواعد می زدم و کاملا گزینه به گزینه تست ها رو تحلیل می کردم و بعد از اینکه کامل قواعد رو یاد می گرفتم زیاد تست کار می کردم و این باعث شد که من در قواعد عربی مسلط بشم. بخش ترجمه اش هم با حفظِ واژه ها وقواعدی که یاد گرفته بودم میتونستم به سوالات ترجمه ای پاسخ بدهم.برای عربی خیلی باید تست کار کرد ومهم تر از آن تست زدن تحلیل درست وحسابی تست ها است یادگیری ما با تحلیل کردن کامل می شود.


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله دارم، باعث می شد که من منظم باکس های مطالعاتی رو اجراکنم و بدانم در هر روز از هفته چه مقدار درس خوانده ام و چه تعداد تست از آن درس ها حل کرده ام.


  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟ 

بنظرم تحلیل کردن آزمون ،حتی از خودِ آزمون دادن مهمتره چون ما با تحلیل کردن آزمون نکات جدیدی روبه دست میاریم و نقاطِ ضعفمان با آزمون دادن و تحلیل کردن مشخص می شدند .  من بعداینکه آزمون می دادم کمی استراحت می کردم و بعد از اینکه پاسخنامه رو منتشر می‌کردند می رفتم سراغ تحلیل آزمون ابتدا از دفترچه ی اول شروع می کردم جامعه و روانشناسی روتحلیل می کردم نکات مهم رو تو کتاب می‌ نوشتم بعد می رفتم سراغِ ریاضی ؛فیلم های تحلیلش رو نگاه می کردم و دوباره از اول سوالاتی که بلد نبودم یااشتباه جواب داده بودم روبرای خودم حل می کردم  ,‌بعد می رفتم سراغِ علوم و فنون بازم اگه در سؤالات آرایه اش یا تقطیعش مشکل داشتم ؛فیلم تحلیلش ونگاه می کردم وبازم نکات مهمش و توکتاب می‌نوشتم و بعد می رفتم دفترچه دوم بازم همین طور تحلیل می کردم من کلِ سؤالات(چه اونایی که سفید گذاشتم ،چه اونایی که اشتباه جواب دادم وچه اونایی که درست جواب دادم) رو تحلیل می کردم.


Menu