گفت و گو با هانیه احسانی، شرکت در آزمون و پیشروی طبق برنامه

تحلیل آزمون را با دیدن فیلم‌های تحلیل آزمون در سایت کانون که توسط دبیران محترم حل و نکات مهم و سوالات گفته می‌شود انجام می‌دهم و بعد نکات مهم را دردفتر یادداشت می‌کنم تا در آزمون جامع استفاده کنم.

گفت و گو با هانیه احسانی، شرکت در آزمون و پیشروی طبق برنامه

نام و نام خانوادگی: هانیه احسانی

پایه: دوازدهم انسانی

نام شهر و استان: اردبیل

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار - دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: راننده - دیپلم

میانگین تراز: ۴۹۳۰

معدل : 18/56

سال‌های حضور در کانون: ۱ سال

چند آزمون شرکت کرده است:  19 آزمون  


 مصاحبه گر: فاطمه فرزین


 

  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟
  2. هدف بنده آشنا شدن با سبک و نحوه سوالات کنکور می باشد تا اشکالات مطالعاتی رو پیدا کرده و برطرف کنم و در کنکور اصلی دچار آن اشکالات نشوم. 

 



  1. شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟
  2. مطابق با برنامه راهبردی کانون و توصیه های پشتیبانم پیش می رفتم و عمل می کردم و سوالات سال گذشته کنکور و کانون را تمرین می کردم و مباحث پرتکرار را بیشتر می خواندم.

 


  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟
  2. این که تعداد سوالات بیشتری تمرین کرده باشم و هدفگذاری صحیحی داشته باشم و درصد هایم را با درصد آزمون های قبل و بعد مقایسه کنم و مباحث را در مسیر صحیح پیش ببرم.

 


  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟
  2. خیر، خسته نشدم. شرکت در آزمون باعث می شود بیشتر تلاش کنم تا موفق تر باشم و با بررسی نقاط قوت و نقاط ضعف روش های جدیدی را امتحان کنم و برنامه ام را تغییر دهم و در مسیر صحیح پیش ببرم. 

 



  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟
  2. با پیوستگی که داشتم هیچ کدام از آزمون ها را از دست ندادم و با انواع تیپ سوال ها از کتاب درسی آشنا شدم و در هر آزمون نسبت به آزمون قبلی آمادگی بهتری در پاسخگویی به تیپ های مختلف از سوال را داشتم .

 



  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟
  2. روند آزمون ها طوری بود که قبل از تدریس معلم در مدرسه من آزمون آن درس را داده بودم و نکات مهم را از طریق سوالات آزمون آموخته بودم همین باعث می شد یک گام از سایر همکلاسی هایم جلوتر باشم. 

 

 


  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ 
  2. بله، مطابق برنامه پیش می روم. اغلب درس های تاریخ جغرافیا فلسفه فنون و جامعه شناسی را به دلیل نکات ریز و پر سوال بودن بیشتر می خوانم سپس باقی زمان را برای ریاضی، عربی،اقتصاد و روان شناسی اختصاص می دهم .

 

 


  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟
  2. نقاط قوت من دروس روانشناسی ،جامعه شناسی و اقتصاد می باشد. سعی می کنم مفهوم و معنی مطالب این دروس را عمیق درک کنم و به زبان ساده تر برای خودم تعریف کنم.
  3.  

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟
  2. بله، دفتر برنامه ریزی دارم. تکمیل دفتر کمک می کند برنامه هایم را سر وقت و در زمان خودش انجام دهم و اجرا کنم. با توجه به ساعت مطالعه دفتر برنامه ریزی بعد از آزمون و تحلیل کارنامه، تغییراتی در برنامه ام برای آزمون بعدی ایجاد می کنم.

 


  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟
  2. تحلیل آزمون را با دیدن فیلم های تحلیل آزمون در سایت کانون که توسط دبیران محترم حل و نکات مهم سوالات گفته می شود انجام می دهم و بعد نکات مهم را در دفتر یادداشت می کنم تا در آزمون های جامع استفاده کنم.
  3.  

 


  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟
  2. پدر و مادرم واقعا در همه حال به من روحیه می دهند و تشویقم می کنند و پا به پای من کارنامه آزمون ها را با آزمون های قبلی مقایسه و تحلیل می نمایند و نقاط قوت و ضعفم را بررسی می کنند.

 



  1. سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ چه نتیجه ای گرفتید؟
  2. با مطالعه دقیق کتاب درسی و حل نمونه سوال ها و سوال های پرتکرار توانستم امتحان هایم را خوب سپری کنم و نتیجه مطلوبی را دریافت کنم. 


 


  1. امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟
  2. امسال چون معدل تاثیر بسیار بالایی در کنکور و تاثیر مستقیم در رتبه کنکور دارد پس اول کتاب درسی را خوانده و بر آن مسلط می شوم سپس با حل نمونه سوال های نهایی پنج سال اخیر با نحوه سوالات آشنایی پیدا می کنم و اشکالات را برطرف می نمایم.


 



  1. برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟
  2. بله، من از پایه دهم تا الان با نمونه سوالات سایت کانون تمرین نمودم و با آمادگی بیشتری برای پاسخ به امتحانات در جلسه امتحان حاضر شدم و نتیجه مطلوبی گرفتم.

 

 

 

Menu