گفت و گو با حسین محمدی، جهت دهی به مطالعه و برنامه راهبردی

برنامه راهبردی برنامه ای منطقی است و اجازه نمی‌دهد مدیریت برنامه ریزی از اختیار دانش آموز خارج شود و از عقب افتادگی، تلمبار شدن درس‌ها و حذف ناخواسته مباحث جلوگیری می‌کند.

گفت و گو با حسین محمدی، جهت دهی به مطالعه و برنامه راهبردی

نام و نام خانوادگی: حسین محمدی جیرآباد

پایه: یازدهم تجربی

نام شهر و استان: اردبیل 

شغل و تحصیلات مادر: معلم (فرهنگی) - لیسانس  

شغل و تحصیلات پدر: معلم (فرهنگی) - دکتری تخصصی 

میانگین تراز: 6180

معدل: 19.53

سال‌های حضور در کانون: 2 سال


مصاحبه‌ گر : ایلیا پیرقلی



  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

آشنایی با آزمون ، شناخت آن سبک از مطالعه که برای آزمون دادن نیاز است و جهت دهی به مطالعه با استفاده از برنامه راهبردی از اهداف من می باشد.



  1. دلیل شرکت شما در آزمون‎‌های هدیه، هدف گذاری و مشابه پارسال چه بود؟

شرکت در این آزمون ها با توجه به این که نحوه سوالات در آن ها از نظر سطح و سبک تفاوت زیادی با آزمون های اصلی کانون ندارد، به همان میزان که آزمون های اصلی مفید هستند، ارزشمند و مفید هستند.

 



  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه‌ای برای شما داشت؟

نتیجه‌اش آن بود که دیگر کورکورانه درس نمی ­خواندم، می­ دانستم باید چگونه بخوانم، چگونه تست بزنم و روی چه مواردی تمرکز کنم. در ضمن شرکت در این آزمون ها هم کنکور و هم آزمون های نهایی من را تا حد زیادی تامین می­ کند. از نظر بنده ارزنده ترین کار شرکت در آزمون به صورت حضوری است.




  1. پیوستگی در آزمون ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

آموختم چگونه بخوانم و تمرکزم هم سر آزمون افزایش یافت و پیوستگی باعث ایجاد روند رو به رشد در من شده است.




  1. شرکت در این آزمون ها چه تاثیری در وضعیت درسی شما در مدرسه داشت؟

شرایط مثبت گذشته را مداومت بخشید. بسیار از دانش آموزان در اوایل پایه دهم که تازه به دبیرستان وارد شده اند خیلی خوب درس می­ خوانند اما بعد در امتحانات مدرسه به طور فاحش افت می‌کنند. این اتفاق برای من خیلی جزئی تر بود.




  1. مطابق برنامه راهبردی حرکت می‌کنید؟

برنامه راهبردی برنامه ‌ای منطقی است و اجازه نمی دهد مدیریت برنامه ریزی از اختیار دانش آموز خارج شود و از عقب افتادگی، تلمبار شدن درس ها و حذف ناخواسته مباحث جلوگیری می‌کند. بنده در هفته اول بیشتر روی درس های ریاضیات و فیزیک که حل کردنی هستند و هفته دوم بیشتر روی زیست و شیمی که حفظی هستند تمرکز می کنم.



  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن‌ها را توضیح می‌دهید؟

نقاط قوت من درس های عمومی – مفهومی (زبان، عربی، ادبیات فارسی) و فیزیک هستند. عمومی های مفهومی را مستمر می ­خوانم و برای فیزیک سعی می کنم همه مطالب را درک و سپس به طور کامل تمرین تستی انجام دهم. کتاب تستی دشوار برای فیزیک مطالعه نمی کنم اما برای جزواتی که سوالات آموزشی زیادی دارند ارزش زیادی قائلم پس از حل سوالات آموزشی هم شروع به حل تست های متنوع می کنم.




  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

سعی می ­کنم اکثر مواقع دفتر برنامه ­ریزی را تکمیل کنم. با استفاده از دفتر برنامه ریزی از میزان ساعت مطالعه برای دروس مختلف آگاه می شوم و برنامه ریزی بهتری برای روزهای آتی انجام می دهم.



  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

همان روز اشکالات آزمون خود (علت اشتباهات)، نکته های زیست و فیزیک و سوالاتی که وقت نرساندم حل کنم را تحلیل می کنم. سعی می کنم نکته هایی که فراموش کرده ام یا ندانسته ام و باعث شده تا تست را اشتباه بزنم خودم کشف کنم. نکات آزمون را روی دفترچه سوال با خودکار یادداشت می کنم و چند بار آن ها را مرور می کنم. تحلیل آزمون را به روزهای بعدی موکول نمی کنم.



  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

هموراه به من روحیه می دهند و راهنمایی می کنند. بدون روحیه دهی اولیا طی کردن مسیر سخت خواهد بود.



  1. سال گذشته برای امتحانات پایان سال چه برنامه داشتید؟ چه نتیجه‌ای گرفتید؟

فقط برای آزمون های پایان سال خواندم و تست زنی را رها کردم، به جز برای شیمی و فیزیک. در زیست کتاب دهم را ریز به ریز با نکته هایی که استخراج کرده و  یادداشت کرده بودم، مطالعه کردم. در فیزیک کتاب تست را از اول تا آخر حل کردم و در شیمی حفظیات کتاب را خواندم و حلیات را از اول تا آخرحل کردم. 



  1. امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟

با توجه به تفاوت های نهایی و کنکور، روی مطالبی که در نهایی می آید و در کنکور و ... نمی آید (دینی، تاریخ و حفظیات فیزیک) تمرکز خواهم کرد. 



  1. برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟

کتاب های پرتکرار منابع خوبی برای این دوران هستند.



  1. برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟

برنامه من بررسی کامل دهم و مرور یازدهم به علاوه شروع دوازدهم در آخر تابستان می ­باشد.

 


Menu