گفت و گو با امیرمحمد امینی؛ عضو باشگاه 500 تایی ها

در کل چون آزمون‌های کانون، جامعه آماری بالایی دارد؛ رقابت خوبی صورت می‌گیرد

گفت و گو با امیرمحمد امینی؛ عضو باشگاه 500 تایی ها

امیرمحمد امینی

یازدهم تجربی

مشهد

تعداد سال های حضور در کانون:یک سال

تعداد آزمون: 22 آزمون

میانگین تراز: 6682

تعداد پاسخ درست در آزمون های کانون: 1300 پاسخ درست


مصاحبه گر: شیلا کیانی

هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

در کل چون آزمون های کانون،  جامعه آماری بالایی دارد؛  رقابت خوبی صورت می گیرد و همچنین  سنجش و ارزیابی و در نتیجه اطلاع از وضعیت درسی  خودم  با شرکت در آزمون بهتر صورت می گیرد؛ همیشه در درس‌هایی که از قبیل پیش‌خوانی داشتم با مروری که هفته قبل از آزمون داشتم، خودم را می‌سنجیدم که به چه میزان از تسلط رسیدم که اگر نتیجه گرفتم روشم را ادامه دهم اگر نه که نحوه و روش مطالعه‌ام ار عوض کنم یعنی با آزمون دادن متوجه می‌شوم که روش مطالعه‌ام نتیجه دارد یا نه؟ 

 

شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

فکر می‌کنم بیشتر داشتن استمرار و پیگیری داخل آزمون‌های کانون بوده که به آن‌ها اهمیت می‌دادم؛ یعنی برایم نتیجه گرفتن از آزمون‌ها مهم بوده؛ روش مطالعه بالا و پیش‌خوانی و پیوستگی در آزمون، عوامل تعداد پاسخ صحیح زیادم بوده است. 

 

 بیشتر تستی درس می‌خوانید یا تشریحی؟ 

سال گذشته از تابستان که مدارس شروع شده بود تا اسفند ماه 90% تستی کار می‌کردیم و از اسفند به بعد بیشتر تشریحی کار کردیم، چون زمان امتحانات نهایی بود. 

 

معمولا روزی چند ساعت درس می‌خوانید؟ 

معمولا روزهای تعطیل م 7 تا 9 ساعت درس می‌خوانم که بیشتر آن را تست کار می‌کنم؛ فکرمی‌کنم دلیل تعداد زیاد پاسخ صحیح‌ام در آزمون‌ها همین تستی زیاد کار کردنم باشد. 

 

تابستان سال گذشته در آزمون‌های کانون شرکت می‌کردید؟ 

بله در هر دو بخش نگاه به گذشته و نگاه به آینده شرکت می کردم. 

 

برنامه امسال  تابستان تان چیست؟ 

در تابستان هم مدرسه می‌روم و  برنامه دارم، در تابستان ساعت مطالعه‌ام را بیشتر کنم چون دو سال پیش نهم به دهم مطالب نگاه به گذشته، چون در کنکور نمی‌آمد، خیلی برایم مهم نبود، ولی باز هم چون مطالعه داشتم قبل از آزمون مروروی داشتم، ولی امسال اواخر سال به خاطر امتحان نهایی نتوانستم خیلی قوی تستی کار کنم. پایه دهم را جمع‌بندی کنم و پایه یازدهم را پیشروی مناسب داشته باشم به خاطر همین باید ساعت مطالعه‌ام را تا  9 تا 10 ساعت  بالا ببرم و فقط تستی کار کنم، تشریحی را از اول مهر شروع می‌کنم. 

 

طبق برنامه راهبردی درس می‌خوانید؟ 

تا جایی که بتوانم طبق برنامه راهبردی درس می‌خوانم و بعضی اوقات از برنامه جلوتر هم هستم. 

 

بیشتر تمرکزتان روی نگاه به آینده است یا نگاه به گذشته و چه درس‌هایی را انتخاب می‌کنید؟

بیشتر روی نگاه به آینده تمرکز دارم و همه درس‌ها را می‌زنم. 

 

 شرکت در آزمون‌های تابستان چه تأثیری روی روند تحصیلیتان در طول سال داشته است؟ 

شرکت در آزمون های تابستان و در ک/ل در تابستان درس خواندن، باعث می‌شود که پیشروی داشته باشم. در طی سال بار کم تری روی دوشم است، چون یک سری از مطالب را در تابستان کار کرده‌ام و نگرانی از بابت حجم درس‌ها در طی سال نداشته باشم. 

 

در فاصله‌ی بین دو آزمون، هفته اول چه کاری انجام می‌دهید و در هفته دوم چه کاری؟ 

هفته‌ی اول اگر مطالب را رسیده باشم، برای آزمون که می‌روم سراغ مطالب ازمون بعدی، ولی اگر نرسیده باشم و برایم جدید باشد (این اتفاق بیشتر طی سال می‌افتد) مطالعه‌ام را هفته‌ی اول کامل می‌کنم و همه‌ی بودجه‌بندی را در هفته‌ی اول می‌خوانم. هفته دوم بیشتر مرور و رفع اشکال و جمع‌بندی می‌کنم، فقط تست کار می‌کنم. 

 

نقاط قوت شما در کدام درس‌هاست؟ روش مطالعه‌تان را بگویید. 

تقریباً روی همه‌ی درس‌ها به یک میزان تسلط دارم و بالطبع روی هرکدام بیشتر وقت می‌گذارم نتیجه‌ی بهتری می‌گیرم ولی علاقه خودم به درس‌های زیست و شیمی است. 

برای زیست‌شناسی ویدئوی آموزشی می‌بینم، درسنامه می‌خوانم، بعد تست‌ها را انجام می‌دهم و هنگام تست زدن نکات را یادداشت می‌کنم و حاشیه‌نویسی می‌کنم، بعد نکات را مرور می‌کنم. 

برای شیمی یک دور مطالب کتاب را می‌خوانم و به یک تسلط نسبی می‌رسم، بعد تست کار می‌کنم تا مطالب تثبیت شود و به تسلط لازم برسم. 

 

از کدام یک از کتاب‌های کانون استفاده می کنید؟

از کتاب های  سه سطحی و زیست‌شناسی تصویری و 20 مجموعه سؤال امتحانی دروس امتحانی زیاد استفاده می کنم. 

 

روش تحلیل آزمونتان را توضیح دهید: 

تحلیل آزمون را اگر که برسم بعد از گرفتن کارنامه و اگر نرسم و اتفاقی پیش بیاید، فردای روز آزمون انجام می‌دهم، ولی کلا سعی می‌کنم زودتر انجام دهم که روی سؤال‌ها حضور ذهن بیشتری داشته باشم  که کدام سؤال را شک داشتم و با شک و تردید جواب دادم. 

اگر بعد از آزمون باشد و وقت داشته باشم تحلیل کنم، سؤالاتی که درست جواب دادم ولی به نظرم کمی ایراد داشتم و تسلط کافی نداشتم،  را بررسی می‌کنم. برای سؤالاتی  که اشتباه زدم  هم تمام نکاتی که بلد نبودم را یادداشت می‌کنم. 

 

از روش های مدیریت زمان استفاده می کنید؟

بله ابتدا سعی می‌کنم مطابق با کنکور سوالات هر درس را دفترچه بندی کنم. زیست جدا، شیمی جدا ریاضی هم جدا. داخل تایم هرکدام دور اول جواب می‌دهم. سؤالاتی که چند موردی هستند و زمان‌بر هستند را  جواب نمی‌دهم و می‌گذارم برای دور آخر.

 بعد موقع بازگشت به سؤالات، سؤالات چند موردی و سؤالاتی که به نظرم می‌توانم جواب دهم را بررسی می‌کنم،  ولی آن هایی که کاملاً بلد نیستم و مطالعه نداشتم و تسلط نداشتم را  اصلاًجواب نمی‌دهم و کنار می‌گذارم و براشون وقت نمی‌گذارم. 

 

برای تفریح و استراحت هم زمان می گذارید؟

امسال سعی کردم تفریحاتم را کم تر کنم، ولی اگر پیش بیاید آخر هفته با دوستان یا خانواده‌ام بیرون می‌روم.

 

برخورد  پدر و مادر برای افت و رشد تراز شما چطور بود؟ اگر افت داشته باشید، چگونه برخورد می‌کنند؟ 

اصولاً سرزنش نمی‌کنند؛  اول دلیلش را می‌پرسند و می‌گویند دفعه بعد می‌تونی جبران کنی...در کل  سرزنشی صورت نمی‌گیرد از طرف آنها. 

 

از سایت کانون و مجله آزمون  چقدر استفاده می کنید؟

بیشتر از بخش برنامه راهبردی و موقع امتحانات نمونه سؤالات امتحانی را می‌بینم، مصاحبه‌ها را از مجله آزمون می‌خوانم. 

 

سخن آخر:

برنامه راهبردی کانون انسجام خوبی دارد و روند و مسیر خوبی را برای دانش‌آموز ایجاد می‌کند که در طول مسیر  چه کاری انجام دهی ؟ به خصوص پروژه‌ای بودن و مروری بودن آزمون‌ها خیلی خوب و کمک کننده است .

Menu