گفت وگو با فاطمه زهرا خوشکار; 500تائی دوازدهم تجربی از ساری

گفت وگو با فاطمه زهرا خوشکار; 500تائی دوازدهم تجربی از ساری/

گفت وگو با فاطمه زهرا خوشکار; 500تائی دوازدهم تجربی از ساری

نام و نام خانوادگی: فاطمه زهرا خوشکار 

پایه:دوازدهم علوم انسانی

نام شهر و استان : ساری - مازندران

شغل و تحصیلات مادر:دیپلم -خانه دار

شغل و تحصیلات پدر: آزاد-لیسانس برق

میانگین تراز: 5165

معدل: ۱۸

سال‌های حضور در کانون: از تابستان سال یازدهم تا به الان

چند آزمون شرکت کرده است:تا الان ۲۰ آزمون 

دبیرستان متوسطه دوم سعدی


مصاحبه‌گر :  آرزو حاجیان نژاد


  1. 1-هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

هدفم از شرکت در آزمون های کانون تمرین بود که بتوانم با فضای کنکورآشنا بشوم و عیب و نقض هایم را در آزمون ها پیدا کنم و بتوانم  در دوران کنکور آنها را رفع کنم .از اطرافیان  کانون را شنیده بودم  و برای آزمون های قلمچی ثبت نام کردم . 


2-شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

ببینید همین اینکه در آزمون ها شرکت کنیم و پیوستگی در آزمون ها داشته باشیم خودش باعث می شود که  به درس خواندن ادامه بدهیم، 

 

3-برنامه شما برای آزمون‌های تابستان چیست؟

 مرور درس های پایه ی دهم و یازدهم و تست زدن و آزمون و تحلیل و اینکه بتوانم تست های زماندار را انجام بدم و بهتر مباحث درس ها رو در ذهن خودم تثبیت کنم. 

 

4-آیا سال گذشته از کتاب تابستان و برنامه راهبردی تابستان استفاده کردید؟ توضیح دهید.

 بله هم طبق درس های برنامه ی راهبردی پیش می رفتم و هم از کتاب تابستان استفاده می کردم .

 

5-شرکت در آزمون‌های تابستان چه تاثیری در روند تحصیلی شمادر طول سال تحصیلی داشت؟

 یکی از تاثیرات خوبی که داشت این بود ک من تستی خواندن را یاد گرفته بودم و به تمام نکات کتاب دقت می کردم یعنی قبل از ورود به کانون من فقط سوالات معلم را می خواندم اما بعد از تابستان پارسال من کلا تمام خط به خط کتاب را می خواندم و می توانستم نکات مهم و تستی رو پیدا کنم .

 

6-دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

خب معمولا این آزمون ها مثل آزمون های پارسال و مشابه بر اساس آزمون های اصلی هستند و به اینکه سر جلسه کمتر اشتباه کنیم خیلی کمک می کنند .چون بودجه بندی این آزمون ها بر اساس آزمون بعدی است و به اینکه مطالب دوباره یاد آوری و تثبیت محکم تری در ذهن داشته باشد کمک می کند.

 

7-از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت ؟

 اگر کسی بگوید که هر دوهفته یکبار باید یک کاری را انجام دهد که تا الان برایش سخت بوده و بگوید اصلا خسته نشده است خب دروغ گفته است .اینکه بخواهی صبح های جمعه از خواب بیدار شوی و نزدیک  به دو ساعت و نیم سر جلسه ی آزمون بنیشینی و مغزت را به  چالش بکشی خستگی و سختی دارد .و من هم خب طبیعی است که خسته میشدم .اما تنها چیزی که  من را سر پا نگه میداشت و بهم اینو گوش زد میکرد که باید ادامه بدهم این بود که  باید یک روزی مایه ی افتخار خانوادم باشم و بتوانم تمام زحمات آنها را جبران کنم . 

 

8-پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

خواندن درسها را می خواندم اما درست نمی خواندم و کیفیت خوبی نداشت و وقتی آزمون را می دادم همان روز تحلیل نمی کردم من در آزمون ها پیوستگی داشتم و در هیچ آزمون اصلی غیبت نکردم چون می دانستم واقعا از برنامه عقب می افتم ولی خواندنم درست نبود. 


9-شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟

خب وقتی پایه ی یازدهم بودم و مثلا کتاب تاریخ یا درسهای دیگه را  هم باید برای آزمون های کانون می خواندم و هم برای امتحانات داخلی معلم ها در مدرسه و این فعالیت ها  آن لحظه شاید برام چندان سودی نمی داشت چون هم باید تستی و هم تشریحی می خواندم و برایم سخت بود اما در دوران تعطیلات عید من واقعا به خوبی توانستم از آن دوران استفاده کنم . 

 

10-مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟

بله برنامه ی راهبردی واقعا مثل یک نقشه ی راه هست و طوری هست که در طی آن  مدت درسها را می خوا نی یهو به  خودت میای میبینی کتاب تموم شده و تو هم کامل مطالب را میدانی و این واقعا خیلی خوب می باشد .در مورد برنامه ریزی برای آزمون ها برای امسال طوریکه من در هفته ی اول فقط درس های پایه دهم را می خوانم و مرور و تست و تحلیل و در  هفته ی دومم هم مطالب پایه یازدهم را  می خوانم حدودا یکی یا دو روز مانده به آزمون مطالب بودجه بندی را کلا مرور و جمع می کنم و دیگر  از کتاب نمی خوانم از جزوه ها و خلاصه نویسی هایی که کردم مطالب را مرور می کنم و   فقط  به تست و تثبیت مطالب یاد گرفته شده می پردازم.

 

11-نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

نقاط قوت من معمولا در درس روان شناسی و جامعه و فنون و درس های حفظی دیگر مثل تاریخ و درس عربی است برای روان شناسی که خب اول کتاب را می خوانم و جدا از مطالب کتاب درسنامه ی کتاب کار هم کنارم هست و مثال هایی بیشتر و بهتری دارد وقتی مثال را که بخوانی و بفهمی خود به خود مطلب را هم متوجه می شوی و بعد از آن هم تست میزنم و می بینم در  کدام قسمت ها اشکال دارم و بر می گردم معمولا نکاتی که  از تست ها متوجهش می شوم را در جزوه های  آن درس می نویسم .برای در س هایی  مثل جامعه و تاریخ هم وقتی مطالب را یکبار خواندم و خب بیشتر مطالبش را می دانم نه اینکه منظورم از روزنامه وار خواندن باشد !!!  نه یعنی یک دور کامل خوانده باشی و مفهوم اون مطالب رو بفهمی نمیگم جزئی بخونی نه ولی مطلب اصلی اون رو فهمیده باشی بعد   میام برا خودمم کامل درست مثل یک داستان تعریف میکنم میام با ی چند تا تست شروع میکنم و میبینم در چه سطحی ام و خب اینبار میام سر کتاب و با تموم نکات و اینا همه ی اون درس رو میخونم .برای عربی هم معمولا اول سر وقت قواعدم و خب فراتر از کتاب برای عربی باید یاد بگیری اول از کتاب کار نکات رو یاد میگیرم واسه خودم تو جزوه مینویسم بعدش ک خوب یاد گرفتم میام سراغ متن کتاب و تمرین های خوده کتاب.

 

12-دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله دفتر برنامه ریزی دارم ولی خب واقعیتش در من انگیزه ای ایجاد نکرده بود.

 

13-تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

اول از همه  سوالات درستی که  پاسخ دادم .بعد اینکه آنها را  بررسی کردم سپس سوالات اشتباهم و گاهی اوقات پیش میاد که آن  مطلب را خوانده بودم ولی مثل اینکه ناقص بودن و بین آن سوالاتی که  شک داشتم در کتاب و برای آن قسمت یک علامت میگذارم که بدانم باید بیشتر روی  آن مبحث متمرکز بشوم .و بعد آن هم سراغ پاسخ نامه های تشریحی می روم و نکاتی که  از آن داشتم را  در جزوه و خلاصه ام وارد می کنم .

 

14-نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

خانواده ام  از لحاظ آموزشی واقعا هر کتابی که نیاز داشتم  را برایم تهیه کردند و از انجایی که تک فرزند هستم معمولا خانه  برایم فضای امن و آرامش بخشی بود .

 

15-برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟

 مطالب را بطور عمیق بخوانم و بفهمم و بتوانم تست های زماندار کار کنم و سرعتم را  بالا ببرمم.

 

16-در تابستان نگاه به گذشته اولویت اصلی شماست یا نگاه به آینده؟چرا؟

مطمئنا اولویت با نگاه به گذشته است چون من اگه بتوانم آن مطالب را در تابستان جمعبندی کنم برای مهر ماه دوازدهم به راحتی می توانم فقط مرور کنم و اصلا دغدغه ی کم خواندن  را نداشته باشم .و برای نگاه به آینده هم اینکه می توانم در همان دوران  سال تحصیلی بخوانم .

 

17-اگر امسال در آزمون تیزهوشان شرکت خواهید کرد، برنامه خودتان را توضیح دهید.

من از مهر داوطلب پایه دوازدهم هستم و سال آینده کنکور شرکت می کنم.

 

18-آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟ هر چند وقت یکبار به سایت کانون مراجعه می کنید و چه قسمت هایی را مشاهده می کنید ؟

بیشتر از آزمون های مشابه پارسال و دیدن نمونه سوالات استفاده می کنم .

 

19-کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟ 

آزمون های مشابه و آزمون های هدف گذاری و دیدن کارنامه ها  مورد استفاده من می باشد.

 

 

 

 

Menu