درس هرروز، همان روز را ادامه دهید

بسیاری از دانش‌آموزان در ابتدای سال تحصیلی سعی می‌کنند "درس هر روز در همان روز" را به‌گونه ای که تمام مباحث کلاس را شامل شود و تکالیف خواسته شده از طرف دبیر را انجام دهند، اجرا کنند.

درس هرروز، همان روز را ادامه دهید

بسیاری از دانش‌آموزان در ابتدای سال تحصیلی سعی می‌کنند "درس هر روز در همان روز" را به‌گونه ای که تمام مباحث کلاس را شامل شود و تکالیف خواسته شده از طرف دبیر را انجام دهند، اجرا کنند. اما مدتی که از آغاز سال تحصیلی می‌گذرد نمی‌توانند این کار را ادامه دهند. زیرا حجم مباحث زیاد می‌شود و از آنجایی که برای خواندن نیاز به ساعت مطالعه‌ی بیشتری دارند و از طرفی نیز درس فردا اهمیت دارد، مجبور می‌شوند درس هر روز همان روز را فدای مطالعه‌ی درس فردا کنند. متاسفانه این کارشان محدود به همان شروع سال تحصیلی می‌شود  و تا آخر سال ادامه نمی‌یابد.

 مشکل اینجاست که دانش‌آموزان روش درست مطالعه‌ی درس هر روز در همان روز را بلد نیستند. در این رابطه پیشنهاد می‌شود که برای هر درس حدود 5 دقیقه وقت بگذارید  و از مطالعه‌ی زیاد و وسواسی پرهیز کنید. مثلا اگر هر روز 4 درس داشته باشید، مدت  20 دقیقه یا نهایتا 30 دقیقه و توجه کلی به نکاتی که توسط دبیران در مدرسه گفته شده کافی است. مثلا برای درس ریاضی کافی است که فرمول‌ها و نکاتی که توسط دبیر گفته شده یک دور مرور کنید یا برای درس زیست سرتیترها و عناوینی که گفته شده را بخوانید تا در حافظه‌تان تثبیت شود. در این صورت می‌توانید تا آخر سال تحصیلی هرچقدر هم که دروس حجم بیشتری داشته باشند عمل تثبیت موضوع در خانه را با روش صحیح درس هر روز در همان روز انجام دهید و با افزایش حجم مطالب در اواسط سال تحصیلی این کار مهم را کنار نگذارید.

Menu