دانشآموزان باصفای دهمی و یازدهمی، سلام؛ سلامی از جنس شروع؛ سلامی به طراوت پاییز.
بهراستی آیا سودمندی در خواندن درس هر روز در همان روز، واقعیت مبتنی بر اصول پیشرفت و مطالعه است یا صرفاً ادعایی آمیخته با حدس و گمان؟ در پاسخ باید گفت که این موضوع مبتنی بر واقعیت است. تحقیقات متعدد پژوهشگران از قبیل ابینگهاوس، نشانگر حجم زیاد فراموشی مطالب در همان ساعتها و روز اول یادگیری است.
دانشآموزی که بعد از برگشتن از مدرسه، مطالعه و تمرین آموختههای آن روز را در اولویت کارهای خود قرار میدهد و حتی آن را بر مطالعه و آمادهسازی درسهای فردا ترجیح میدهد، بهراستی به عمق فایدهی «مطالعهی درس هر روز در همان روز» پی برده است و طعم شیرین نتایج سودمند آن را بارها چشیده است. او بهخوبی میداند که با این روش، حضور ذهن فوقالعادهای دربارهی مطالب دارد و مشتاقانه و بهآسانی مطالب بعدی را خواهد آموخت. این دانشآموز حتی نگران درسها و تکالیف فردا نیست؛ چون بخش عمده و اساسی آن را در همان روز یادگیری و تدریس معلم، به خاطر سپرده است. او حالا با ابتکار عمل و خوشفکری به حل تستهای مفهومی و ترکیبی از آموختهها میپردازد.
پاییزتان باطراوت!