خشت اول را درست بنا کنید

با آغاز بهار تعلیم و تربیت که متفاوت با همه‌ی سال‌های قبل است، وضعیت حضور یا عدم‌حضور در مدارس هنوز قطعی نیست؛

خشت اول را درست بنا کنید

با آغاز بهار تعلیم و تربیت که متفاوت با همه‌ی سال‌های قبل است، وضعیت حضور یا عدم‌حضور در مدارس هنوز قطعی نیست؛ بنابراین باید عملکرد و نگرش و افکار خود را تغییر دهید. همچنین راه‌ها و روش‌هایی را برگزینید که گام‌هایتان استوارتر به هدف نزدیک شود.

1. پیش‌خوانی درس‌ها را مدنظر قرار دهید تا هنگام آموزش‌ حضوری یا مجازی، ذهنتان با مطالب ناآشنا نباشد و با دست پر در کلاس حاضر شوید.

2. خواندن درس هر روز در همان روز را فراموش نکنید. فاصله‌انداختن بین آموزش و تثبیت مطالب و یادگیری و گذشت چند روز از آن، مطالب را از یادتان خواهد برد.

3. وقایع و عملکرد خود را به‌صورت روزانه و ساعتی در دفتر برنامه‌ریزی بنویسید و بین آموزش و فوق‌برنامه‌ها تعادل برقرار کنید.

4. برای تثبیت مطالعه و یادگیری بیشتر و استفاده از الگوهای طراحی سؤال، از کتاب‌های سؤالات پرتکرار و کتاب‌های آبی، در کنار مطالعه‌ی تشریحی درس‌ها استفاده کنید.

5. یک عادت خوب را در خود تقویت کنید: جمع‌بندی روزانه، هفتگی، دوهفته‌ای و هر ماه‌یک‌بار، هر سه‌ماه‌یک‌بار. در پایان هر روز، با مرور نکات برجسته و حل چند سؤال تشریحی و تستی عملکرد روزانه‌ی خود را می‌سنجید. در پایان هر هفته، با آزمون‌های غیرحضوری و حل تمرین از کتاب‌های پیمانه‌ای کارکرد خود را می‌شناسید. در پایان هر دو هفته با شرکت در آزمون‌ و تحلیل آزمون، خود را می‌آزمایید. در پایان هر ماه نقاط قوت خود را تقویت می‌کنید و با توجه به کارنامه‌های مدرسه و آزمون‌ها برای درس‌ها هدف‌گذاری می‌کنید. در پایان هر سه ماه نیز با شرکت در امتحانات مدرسه، مطالب نیم‌سالی را که پشت‌سر گذاشته‌اید، جمع‌بندی می‌کنید.

Menu