10 نکته نیم‌سال دوم آغازی مهم‌تر

اگر کمی به دوروبرمان با دید عمیق نگاهی بیندازیم، درمی‌یابیم که اکثر فعل و انفعالات طبیعت دو نیمه دارد. نیمه‌ی رشد و نیمه‌ی نتیجه و ثمره و میوه.

10 نکته نیم‌سال دوم آغازی مهم‌تر

اگر کمی به دوروبرمان با دید عمیق نگاهی بیندازیم، درمی‌یابیم که اکثر فعل و انفعالات طبیعت دو نیمه دارد. نیمه‌ی رشد و نیمه‌ی نتیجه و ثمره و میوه. فوتبال هم دو نیمه دارد و پایان نیمه‌ی دوم مشخص می‌شود که برنده‌ایم یا بازنده. مدرسه‌ها و آموزش نیز از این موضوع مستثنا نیست: نیم‌سال اول، نیم‌سال دوم. اکنون با استفاده از نکات زیر به استقبال نیمه‌ی سرنوشت‌ساز می‌روید.

1. با داشتن کارنامه‌های گوناگون و نتیجه‌ی عملکردتان و با شناخت نسبی از وضعیت خود می‌توانید نیمه‌ی دوم را طوفانی شروع کنید و درنهایت، پایان نیم‌سال دوم و سوت پایان، صحنه را برنده ترک کنید که این موضوع به برنامه‌ریزی دقیق و همت و پشتکار، نیازمند است.

2. امتحانات جمع‌بندی نیم‌سال اول را پشت‌سر گذاشته‌اید و از نتیجه‌ی آن آگاهی دارد. همچنین می‌دانید که دوباره آن‌ها را در آزمون‌های دوران نوروز که ایستگاه جبرانی برای تکمیل یادگیری‌های نیم‌سال قبلی است، مرور می‌کنید.

3. امتحانات نیم‌سال دوم را در پیش دارید که آزمون از مباحث کل کتاب است و فرصتی است تا مطالب را کامل یادآوری کنید.

4. دو فصل زمستان و بهار فرصت طلایی برای شرکت در آزمون‌ها و تحلیل آن‌ها و استفاده از دوران نوروز و امتحانات و جمع‌بندی درس‌هاست.

5. با آزمون‌های هدیه، هدف‌گذاری، برنامه‌ای، جمع‌بندی‌ها، دقت و سرعت خود را افزایش دهید.

6. از همتایان خود برای افزایش ارتقای کیفی وضعیت آموزشی و ایجاد فضای رقابتی برای رسیدن به هدف الگو بگیرید.

7. از اشتباهات خود یاد بگیرید. این اشتباهات را ضعف خود بدانید و در پی رفع آن باشید.

8. کلکسیون روش‌های موفق را برای درس‌ها ناموفق امتحان کنید و در مطالعه همه‌ی درس‌ها تعادل داشته باشید و از افراط و تفریط در مطالعه‌ی تشریحی و تستی بپرهیزید.

9. چند از ده خود را با تکرار و تمرین و کاهش اشتباهات و نمره‌ی منفی افزایش دهید.

10. از شیوه‌های بازیابی برای یادگیری و مشخص‌کردن ضعف‌ها در ایام جمع‌بندی و دوران نوروز استفاده کنید.

با استفاده از این روش‌ها می‌توان به پله‌های ترقی و پایانی خوب دست یافت.

Menu