هماهنگی برنامه راهبردی بامدرسه ومدیریت مطالعه به روش پیمانه ای

اصل و اساس برنامه راهبردی کانون هماهنگی حداکثری با برنامه رسمی آموزش و پرورش است.

هماهنگی برنامه راهبردی بامدرسه ومدیریت مطالعه به روش پیمانه ای

هماهنگی برنامه راهبردی با مدرسه و مدیریت مطالعه به روش پیمانه ای

اصل و اساس برنامه راهبردی کانون هماهنگی حداکثری با برنامه رسمی آموزش و پرورش است چراکه این امر باعث ایجاد آرامش و نظم ذهنی برای دانش اموز و اولیا می شود . درس خواندن تدریجی با برنامه راهبردی و متناسب با آن برنامه شخصی ، مانع از پراکندگی ذهنی دانش آموز می شود ( برنامه راهبردی به مثابه راه و مسیر و برنامه شخصی به منزله نوع حرکت در مسیر است )

پس در هر شرایط و در هر زمانی که آغاز کنیم می توانیم به برنامه برسیم حال قدم به قدم با برنامه پیش می رویم . در هر آزمون متناسب با پیش رویی مدرسه برنامه مطالعاتی تدریجی برای دانش آموز طراحی شده است ( درس های دوازدهم را تا اسفند تمام نمی کنیم و تا فروردین و اردیبهشت ادامه می دهیم)

اما برنامه دوزادهمی ها شرایط خاصی دارد(به ویژه امسال) : چون 1- کتاب ها از تابستان در اختیار دانش آموزان نبوده 2- کتاب ها برای دبیران جدید است 3- مطالعه هم زما ن دهم و هم یازدهم (که تا پایان اسفند تمام می شود)

اصل بهبود مداوم در کانون همیشه در جریان است و امسال ابداع پیمانه ها به این استمرار بهبود کمک می کند .پیمانه ها به تعادل حجم برنامه مطالعاتی و زمان مطالعه دانش اموز کمک می کند . در هر ازمون تعداد پیمانه های دوازدهم و پایه متناسب است ( اگر حجم یکی کم است دیگری بیشتر است) این تناسب و تعادل در نمودار پیش روی برنامه راهبردی مشاهده می شود .از مزایای دیگر پیمانه ها این است که زمان مطالعه و تمرین دانش آموز را نیز تنظیم می کند .

وحیده محمدی

Menu