10 سؤال برای شروع نیم‌سال دوم

نیم‌سال اول به اتمام رسید و شما حاصل سه ماه تلاش خود را در قالب یک کارنامه دریافت کردید. تعدادی از شما به نتیجه‌ی دلخواه خود دست یافتید و برخی از شما ممکن است از نتیجه‌ی خود رضایت نداشته باشید. ...

10 سؤال برای شروع نیم‌سال دوم

نیم‌سال اول به اتمام رسید و شما حاصل سه ماه تلاش خود را در قالب یک کارنامه دریافت کردید. تعدادی از شما به نتیجه‌ی دلخواه خود دست یافتید و برخی از شما ممکن است از نتیجه‌ی خود رضایت نداشته باشید. گروه دوم باید بدانند که نیمی از راه باقی است و می‌توانند خود را به بقیه‌ی دانش‌آموزان برسانند و حتی با استفاده از تجربیات نیم‌سال اول از آن‌ها جلو بزنند.

برای شروع نیم‌سال جدید باید ذهنی واضح و شفاف داشته باشید. پیشنهاد می‌کنم با استفاده از نتیجه‌ی خود در کارنامه‌ی نیم‌سال اول، برای نیم‌سال دوم برنامه‌ریزی کنید.

بر اساس نحوه‌ی مطالعه و عملکرد خود در نیم‌سال اول به سؤالات زیر پاسخ دهید تا بر این اساس یک برنامه‌ریزی دقیق برای نیم‌سال دوم داشته باشید.

1- درس هر روز در همان روز را برای کدام‌یک از درس‌های‌تان اجرا کردید؟

2- در مورد کدام‌یک از درس‌های‌تان قبل از حضور در کلاس پیش‌خوانی کردید؟

3- منابع مطالعاتی خود را برای هر کدام از درس‌های‌تان بنویسید.

4- برای کدام‌یک از درس‌های‌تان خلاصه‌نویسی کردید و چه زمانی ا‌ز خلاصه‌نویسی‌های‌تان استفاده ‌کردید؟

5- کدام‌یک از درس‌های خود را پس از آزمون کانون در خودآموزی‌تان ارزیابی می‌کردید؟

6- برای کدام‌یک از درس‌های‌تان در ایام امتحانات از کتاب سؤالات پرتکرار امتحانی استفاده کردید؟

7- آیا با تکیه بر مبحث‌شناسی، قسمت‌های مهم هر یک از درس‌های‌تان را مشخص کرده بودید؟

 8- مواردی را که در جلسات 5 نفره آموختید (از جمله روش صحیح مطالعه، جعبه‌ی لایتنر و سررسید مرور) برای کدام‌یک از درس‌های‌تان استفاده کردید؟

9- آیا از امکانات موجود در سایت کانون مانند فیلم‌های سه‌دقیقه‌ای، خلاصه‌های دبیران، نمونه‌سؤالات امتحانی و کلاسور ارزیابی اینترنتی استفاده کردید؟

10- آیا شب امتحان درسی بود که مبحث آن برای شما تازگی داشته و شما زمان زیادی صرف مطالعه‌ی آن مبحث کنید؟

پاسخ این سؤالات را با نتیجه‌ی درس‌های‌تان در کارنامه بررسی کنید و سپس با تکیه بر اهمیت آن‌ها در برنامه‌ریزی خود برای نیم‌سال دوم، پیش‌بینی خود را برای نتیجه‌ی درس‌های‌تان در نیم‌سال دوم در صورت به‌کارگیری موارد فوق در یک برگه نوشته و به کارنامه‌ی خود منگنه کنید.

Menu