راهکارهای کاهش پاسخ اشتباه

کتاب‌های ضروری را از کتاب‌های غیر ضروری جدا کنید و با ذهنی آرام و به دور از هر گونه آشفتگی بهترین و جامع‌ترین منابع را انتخاب کنید.

راهکارهای کاهش پاسخ اشتباه

1- ارزیابی آزمون در خودآموزی (سؤالاتی که اشتباه پاسخ داده‌اید و هم‌چنین سؤالاتی را که بر اساس طبقه‌بندی «ف، ش، ن، م» شک داشتید به‌دقت بررسی کنید. نکات مربوط به هر سؤال را در کتاب خودآموزی‌تان بنویسید. دلیل پاسخ اشتباه خود را نیز همان‌جا بنویسید. این کار باعث می‌شود تا برای آزمون بعدی با تمرکز بیش‌تر مطالعه کنید. سؤالات دام‌دار هم در کارنامه‌ی شما مشخص است. اگر در دام آموزشی افتاده باشید، حتماً نکات آموزشی سؤال مربوط را به‌دقت بررسی کنید.

2- عدم پاسخ به سؤالات شک‌دار (با تکیه بر هدف‌گذاری چندتا از ده‌تا و تسلط کامل بر مباحث آزمون)

3- اجرای تکنیک × و - (اجرای صحیح تکنیک، مستلزم تسلط شما بر مبحث و شناسایی سریع سؤالات به لحاظ ساده، متوسط یا دشوار بودن است.)

4- استفاده از کتاب اشتباهات متداول (نیازی نیست حتماً اشتباهی را مرتکب شوید تا از آن درس بگیرید. می‌توانید به‌سادگی از اشتباهات دیگران درس بگیرید. چه خوب است اگر اشتباهی را مرتکب شدید آن را یادداشت کنید تا هرگز از یادتان نرود. کتاب اشتباهات متداول مانند پیشگیری از پاسخ غلط است.)

5- رعایت مراحل مطالعاتی (بدون درک مطالب کتاب، نمی‌توانید تست بزنید. مطمئن باشید تنها با تست‌زنی و نگاه کردن به نکات تستی پاسخ‌نامه، نمی‌توانید در آزمون نتیجه‌ی مطلوبی بگیرید. در فرایند حل تشریحی مسئله، با یک‌سری نکات تستی آشنا می‌شوید. آن‌ها را استخراج کرده و در کتاب خودآموزی‌تان یادداشت کنید. کنار نکته‌ای که یادداشت کرده‌اید با یک خودکار رنگی بنویسید: "خارج از مبحث آزمون"

6- مهندسی منابع مطالعاتی (کتاب‌های ضروری را از کتاب‌های غیر ضروری جدا کنید و با ذهنی آرام و به دور از هر گونه آشفتگی بهترین و جامع‌ترین منابع را انتخاب کنید.)

Menu