پازل موفقیت (کانون)

همه‌ی کسانی که کانونی شوند موفق می‌شوند نه همه‌ی کسانی که به کانون می‌آیند. هر کسی که به کانون می‌آید فقط با شرکت در آزمون‌های برنامه‌ای به تراز یا وضعیت مورد علاقه‌ی خود نمی‌رسد، بلکه باید بدان...

پازل موفقیت (کانون)

همه‌ی کسانی که کانونی شوند موفق می‌شوند نه همه‌ی کسانی که به کانون می‌آیند. هر کسی که به کانون می‌آید فقط با شرکت در آزمون‌های برنامه‌ای به تراز یا وضعیت مورد علاقه‌ی خود نمی‌رسد، بلکه باید بداند که وقتی به کانون می‌آید باید کانونی شود تا به نتیجه برسد. با شرکت در آزمون‌ها با مجموعه‌ای روبه‌رو می‌شوید که مانند یک پازل تکه‌های مختلفی دارد. کانونی‌ها قادرند تکه‌های پازل موفقیت را کنار هم قرار دهند؛ اما تکه‌های این پازل و ویژگی هر یک در رسیدن به موفقیت و هدف چیست؟

1. برنامه‌ی راهبردی (از اجزای عمق کانونی بودن): جلوگیری از سردرگمی، نظم بخشیدن به شما و برنامه‌ی مطالعاتی شما در آزمون و مدرسه.

2. حضور در آزمون‌ها: تا وقتی در آزمون شرکت نکنید و کارنامه‌ای در دست نداشته باشید نمی‌توانید به شناخت خوبی از خود در آزمون برسید؛ حتی اگر آزمون را به بهترین شکل در منزل برای خودتان برگزار کنید.

3. دفتر برنامه‌ریزی (عمق کانونی بودن): پنج ویژگی دفتر برنامه‌ریزی را یادآوری می‌کنم: 1. نگاه به گذشته؛ 2. برنامهی هر کس با دیگری تفاوت دارد و مخصوص خود اوست؛ 3. واحد زمانی برنامهریزی یک هفته است؛ 4. اصلیترین نقش را در این برنامه خود دانش‌آموز دارد و 5. رقابت با خود

4. کتاب خودآموزی (عمق کانونی بودن): تحلیل آزمون و شناخت اشتباهات‌تان، یادگیری‌های ناقص و تلاش برای جبران آن‌ها در آزمون‌های بعد.

5. جدول جمع‌‌بندی هدف‌گذاری (عمق کانونی بودن): هدف‌گذاری واقع‌بینانه و قابل دسترس و در نظرگرفتن نقاط قوت پایدار.

6. منابع مطالعاتی مفید و مناسب (عمق کانونی بودن): هر منبع مطالعاتی را در هر زمان استفاده نکنید. هر زمان دارای ویژگی‌های خاص خود است. مثلاً برای موفقیت در فرصت کوتاه دوران طلایی نمی‌توان از چندین کتاب بهره ببرید و موفق شوید. بهتر است از کتاب نوروز استفاده کنید که مختص این دوره است.

7. مشاوره‌های حضوری و غیر حضوری: گاهی برای پی بردن به نقاط ضعف و قوت خود و تلاش برای رفع نقاط ضعف و پایداری در نقاط قوت نیازمند مشورت با پشتیبان یا اولیای خود هستید.

8. سایت کانون و خدمات غیر حضوری: امکان پی بردن به روش‌های مطالعاتی صحیح و مشورت با دیگران، فیلم‌های آموزشی و ... .

شما می‌‌توانید پازلی بسازید با بیش از 8 تکه! مهم چیدن تکه‌ها کنار هم است که موفقیت شما را می‌سازد. تکه‌ها را با دقت در کنار هم قرار دهید.

Menu