آرامش در خانه مهم است

توصیه من به عزیزان کنکوری این است که اول و دوم و سوم با خودتان و سپس با پدر و مادر و مشاورتان صادق باشید و هر حرفی که هست را با آنها مطرح کنید و از کمکشان استفاده کنید.

آرامش در خانه مهم است

خانه که میدانِ جنگ نیست

سلام به همه شما عزیزان نادیده.

یکی از موضوعاتی که در سال کنکور شاید بیش از هر زمان دیگری و هر موضوع دیگری ذهن رفقای کنکوری‌ ما را به خودش درگیر می‌کند، همین بحث‌ افزایش تنش‌ها و عصبیّت در محیط ارتباطی دانش‌آموزان است؛ که این محیط اولاً از خانواده و پس از آن از معلّمین و مشاورین تشکیل شده است. خب، دلیل اصلی این موضوع اضطراب کنکور است که باعث فشار عصبی مضاعف روی دانش‌آموزان شده و علاوه بر شخص دانش‌آموز، خانواده ها را هم تحت‌الشعاع  قرار می‌دهد و مقداری از انرژی کنکوری‌ها را می گیرد و درگیری ذهنی آن باعث افت تمرکز و انگیزه تعدادی از داوطلبان کنکور می‌شود. نکته‌ای که امروز می‌خواهم در مورد آن صحبت کنم، درک این موضوع ابتدا در شخص دانش‌آموز و سپس در بین اعضای خانواده است که شرکت در ‌کنکور یک کار تیمی‌ و نه انفرادی است و تا زمانی که در بین اعضای این تیم رفاقت، صداقت و درک متقابل وجود نداشته باشد عملاً نتیجه امیدوارکننده­ای کسب نخواهد شد.

توصیه من به عزیزان کنکوری این است که اول و دوم و سوم با خودتان و سپس با پدر و مادر و مشاورتان صادق باشید و هر حرفی که هست را با آنها مطرح کنید و از کمکشان استفاده کنید. بله؛ من هم می‌دانم جلوی غرور جوانی ایستادن و دست یاری برای کمک دراز کردن در سنّ و سال من و شما کمی سخت است اما مطمئن باشید که ارزش‌‌اش را دارد.

والدین عزیز و گرانقدر هم بی‌زحمت تا روز کنکور دوز مهربانی و صمیمیت را بالاتر ببرید. مسیر کنکور به خودیِ خود و به اندازه کافی دشواری­های خاص خودش را دارد که خدای نکرده اگر قرار بر ناراحتی در خانه هم باشد احتمال موفقیت فرندان­تان کاهش می‌یابد.

پس به قول کوچکترها: با هم دوس باشین لطفاً.

Menu