روش مطالعه درس عربی محمدحسام سوف‌باف

اوّلین و بیشترین سوالی که از روز اعلام نتایج کنکور تا شاید واپسین دم و بازدم هایم شنیده و خواهم شنید درمورد بهترین منبع درس عربی است!

روش مطالعه درس عربی محمدحسام سوف‌باف

روش مطالعه درس عربی محمدحسام سوف‌باف با درصد 100 عربی کنکور 99

اوّلین و بیشترین سوالی که از روز اعلام نتایج کنکور تا شاید واپسین دم و بازدم هایم شنیده و خواهم شنید درمورد بهترین منبع درس عربی است!

دوستان من، بهترین منبع را هیچ‌کس نمی‌تواند تشخیص بدهد و تجویز کند به جز خودتان. در واقع بهترین و معتبرترین منبع در دروس مختلف توسط شما و عملکردتان تعیین می‌شود و نه هیچ چیز دیگر. پس به جای نشستن و پرس‌وجوهای پراکنده از فلانی و بهمانی ببینید با کدام کتاب میتوانید درصد بالاتری کسب کنید، آن کتاب برای شما بهترین منبع کنکور است.

اما یک زحمت باید بکشید؛ البته همین زحمت در دوماه منتهی به کنکور در مرور و جمع بندی برایتان به رحمت تبدیل می‌شود و آن هم نوشتن یک جزوه تمام عیار دست نویس از مطالب کتاب ها و نکات تست هایی که می‌زنید است. خصوصاً در مورد قواعد عربی که خوشبختانه ریزه‌کاری کم ندارد.

مسلّماً خرید جزوات موجود در بازار خیلی راحت تر از نوشتن یک جزوه است دقیقاً همان‌طور که قبول نشدن در دانشگاه مورد علاقه‌تان خیلی سهل‌الوصول‌تر از قبول شدن است. پس خواهشا این کار را از هر کجای مسیر که هستید انجام بدهید که منفعت زیادی برایتان دارد.

نکته بعد اینکه هنگامی که عربی می‌خوانید نخواهید به زور مطالب آن را حفظ کنید... زبان است دیگر... باید به کار برود تا آموخته شود و به کار رفتن آن هم برای شما تست زدن است. پس ضمن مطالعه: اوصیکُم بالتِّست.

نکته بعد اینکه حتما در آزمون های کانون حتما پاسخ نامه را با دقت بررسی کنید. می توانم بگویم یکی از بهترین منابع یادگیری نکات تستی ترجمه و متن پاسخنامه های کانون است.

 

و نهایتاً دو عدد توصیه رفاقتی و جزیی؛

۱. هر روز متن بخوانید و تست بزنید: تنها طریق حلّ سوال درک مطلب کنکور مداومت در خواندن متن عربی است.

۲. لغات کتاب را جدی بگیرید، فعل ها را جدی‌تر: شاید تست مستقیم از آنها نیاید یا نهایتاً یکی بیاید اما کاربرد فعل های مشابه در سوالات ترجمه شاید دشوارترین بخش کار شما در حلّ این سوالات باشد. پس‌ فعل‌های کتاب را حداقل ماهی یکبار مرور کنید.

موفق و مانا باشید.

Menu