تحلیل برای درس عربی در کنکور سراسری (10)

امیرمهدی طاهری نژاد، رتبه 26 کنکور تجربی 99 و و رتبه 64 کنکور زبان خارجه 99 که دارای دو درصد 100 عربی در کنکورهای تجربی و زبان خارجه در کنکور سال 99 است این مطلب را درباره‌ی درس عربی نوشته است.

تحلیل برای درس عربی در  کنکور سراسری (10)

امیرمهدی طاهری نژاد، رتبه 26 کنکور تجربی 99 و و رتبه 64 کنکور زبان خارجه 99 که دارای دو درصد 100 عربی در کنکورهای تجربی و زبان خارجه در کنکور سال 99 است و در حال حاضر " دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز  است، این مطلب را درباره‌ی درس عربی نوشته است. این مطلب در چند روز منتشر خواهد شد. او سعی کرده با ادبیاتی صمیمانه نکاتی که مدنظرش است توضیح دهد. مطالب قبلی را هم بخوانید.


نکات و سوالای رایج شما

2- بعد عید چی کار کنم ؟ : خب با توجه به حجم کم کتاب دوازدهم میشه با اندکی تلاش ، کتاب درسی رو تا قبل عید یا نهایتا تا پایان فروردین تموم کرد . ولی بچه ها گول حجم کم دوازدهم رو نخورید . مطالب قواعدش خیلی مهم تر و سخت تر از دهم و یازدهم ان . بعد از اتمام 4 درس دوازدهم به همون شیوه ای که گفتم ، باید یه بار دیگه وقت بذارید و در حد دو الی سه روز هر سه کتاب رو یه بار دیگه مرور کنید . طوری که هم ترجمه و هم قواعد و هم نکات تستی که خودتون نوشته بودید دوباره یادتون بیاد. و اما گام بعدی زدن تستای مبحثی هستش . سعی کن روزانه و اندک اندک تست بزنی و نه یکباره و به تعداد زیاد تا ببینی استمرار و پیوستگی معجزه میکنه . (ذره ذره خوندن و جلو رفتن از ویژگی های یه رتبه برتر بعد از عیده). دقت کنین که تستای مبحثی رو (مبحث ترجمه ، قواعد ، تحلیل صرفی و....) بصورت زمان دار و منطبق بر کنکور حل کنید .(هر تست 48 ثانیه) . و اما فوت کوزه گری : حتما بعد از عید هفته ای حداقل یه درک متن کار کنید تا سرعت و دقتتون تو متن عربی عالی بشه و سر جلسه کنکور تو کمترین زمان ممکن درک متنو رد کنین . درک متن عربی و کلوز و ریدینگ زبان سه بخش تکنیکی و هنری عمومی هستن که حتما باید بعد از عید توشون هنرمند بشید .


ادامه این مطلب را فردا مطالعه کنید.

Menu