تحلیل برای درس عربی در کنکور سراسری (11)

امیرمهدی طاهری نژاد، رتبه 26 کنکور تجربی 99 و و رتبه 64 کنکور زبان خارجه 99 که دارای دو درصد 100 عربی در کنکورهای تجربی و زبان خارجه در کنکور سال 99 است این مطلب را درباره‌ی درس عربی نوشته است.

تحلیل برای درس عربی در  کنکور سراسری (11)

امیرمهدی طاهری نژاد، رتبه 26 کنکور تجربی 99 و و رتبه 64 کنکور زبان خارجه 99 که دارای دو درصد 100 عربی در کنکورهای تجربی و زبان خارجه در کنکور سال 99 است و در حال حاضر " دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز  است، این مطلب را درباره‌ی درس عربی نوشته است. این مطلب در چند روز منتشر خواهد شد. او سعی کرده با ادبیاتی صمیمانه نکاتی که مدنظرش است توضیح دهد. مطالب قبلی را هم بخوانید.


نکات و سوالای رایج شما

3- DVD خوبه یا بد ؟ : ببین اینکه از فیلمای موسسات دیگه استفاده کنی یا نه ، یه چیز شخصیه و نمی شه برا همه یه نسخه پیچید . اما اگه می بینی تو یادگیری قواعد خیلی می لنگی یا اصلا نمی فهمی درسنامه تو کتاب کمک درسی چی گفته ، بعلاوه خیلی زبون مُدرِّس رو خوب می فهمی ، تهیه دی وی دی خوبه و میتونه بهت کمک کنه . ولی خواهشا حواست باشه که گول تبلیغات تو این زمینه رو نخوری و اینو در نظر داشته باش که رتبه برتر شدن و درصد بالا زدن و حتی 100 زدن بدون این دی وی دی ها هم کاملا امکان پذیره و کسی که دی وی دی داره با کسی که یه منبع خوب تو عربی داره شانس برابری در موفقیت تو این درس دارن . ( من شخصا استفاده نکردم و خیلی هم پیشنهاد نمیدم )

4- استراتژیت برا پاسخ به درس عربی سر جلسه چجوری بود ؟ : من برا دروس عمومی از استراتژی زمان های نقصانی استفاده کردم . همون استراتژی معروفی که همه رتبه برترا ازش سود می برن . آزمون کنکور که ساعت 8 شروع میشه ، طبق این روش به هر درس عمومی بدون توجه به زمان پیشنهادی ، 15 دقیقه زمان میدی . پس از 8:00 تا 8:15 ادبیات و از 8:15 تا 8:30 عربی رو جواب میدیم . به همین ترتیب از 8:30 تا 9 هم درسای دینی و زبان تموم میشه . در انتها 15 دقیقه (از 9:00 تا 9:15) باقی می مونه که بین درسامون به ترتیب اولویت پخشش میکنیم . من به 21 سوال از 25 سوال عربی تو نوبت خودش جواب دادم و فقط 4 تا سوال درک متن رو گذاشتم برا آخر . تو ربع ساعت آخر بعد از تکمیل چاله های ادبیات ، رفتم سراغ درک متن و خلاص . ولی دوست من دقت کن که اجرای چنین استراتژی ای اونم سر جلسه کنکور به تسلط و سرعت عمل احتیاج داره که باید بعد از عید هر جور شده با زدن تستای زمان دار بدستش بیاری . 


ادامه این مطلب را فردا مطالعه کنید.

Menu