چرا یادداشت‌برداری مفید است؟

باید مطلب را به خوبی بفهمید و درک کنید تا بتوانید ار نکات آن یادداشت بردارید. بدین ترتیب یادداشت‌برداری موجب یادگیری بهتر می‌شود.

چرا یادداشت‌برداری مفید است؟

1- باید مطلب را به خوبی بفهمید و درک کنید تا بتوانید ار نکات آن یادداشت بردارید. بدین ترتیب یادداشت‌برداری موجب یادگیری بهتر می‌شود.

2- یادداشت‌برداشتن در کلاس یا هنگام مطالعه شما را فعال و هوشیار می‌کند، میزان تمرکز و دقتتان را افزایش می‌دهد و مانع کسالت و یکنواختی می‌شود.

3- با جمع‌آوری نکات چند کتاب در یک دفتر، مرورتان آسان‌تر و سریع‌تر می‌شود. نزدیک کنکور یا مواقعی که فرصت بین امتحانات کم است، همین خلاصه درس‌ها به کمکتان می‌آیند. یاداشت‌برداری یکی از کلیدهای اساسی یادگیری و مرور است.

چطور باید در حین تدریس معلم یا هنگام مطالعه یادداشت برداریم؟

هنگام تدریس معلم تا حدی که ممکن است مطلب را بفهمید،  نکات کلیدی و مهم آن را تشخیص دهید، سپس آن‌ها را به طور ساده، به زبان و بیان خودتان بنویسید. توجه داشته باشید نکاتی که معلم روی تخته می‌نویسد، شامل نکات کلیدی است. در صورت لزوم آن‌ها را به یادداشت‌های خود اضافه کنید. هنگام مطالعه هم بهتر است پس از خواندن یک پاراگراف، بدون استفاده از کتاب، آن چه برداشت کرده‌اید، بنویسید. دوباره به متن بازگردید، کلمات و نکات اصلی و مهم را پیدا کنید، زیر آن‌ها خط بکشید و یادداشت اولیه‌ی خود را از روی آن کامل کنید.

Menu