چرا به اندازه‌ای که می‌خوانم نتیجه نمی‌گیرم؟

من که حداقل هفته‌ای ده ساعت بیشتر از هم‌کلاسی‌ام درس می‌خوانم؛ پس چرا هر آزمون ترازم از او پایین‌تر می‌شود؟

چرا به اندازه‌ای که می‌خوانم نتیجه نمی‌گیرم؟

من که حداقل هفته‌ای ده ساعت بیشتر از هم‌کلاسی‌ام درس می‌خوانم؛ پس چرا هر آزمون ترازم از او پایین‌تر می‌شود؟ من که‌ از آزمون قبلی‌ام خیلی بیشتر تلاش کردم؛ پس چرا ترازم پایین‌تر از قبلی شد؟

عدم تمرکز و مشغول بودن ذهن:

سعی کنید تا حد امکان موقع مطالعه هر چیزی که حواستان را پرت می‌کند کنار بگذارید و اگر موضوعی فکرتان را مشغول کرد، فکر کردن به آن را به بعد از بازه‌ی درسی خود موکول کنید. مثلا یکی از راهکارها این است که اگر فکری مانع درس خواندنتان شد کنار برگه‌ی یادداشت خود بنویسید که بعد از درس به این موضوع فکر خواهم کرد و بعد هم سعی کنید آن موضوع را برطرف کنید.

یکسان نبودن عملکرد دانش‌آموز در مطالعه و هنگام آزمون:

این نکته‌ی خیلی مهمی است. البته توجه داشته باشید که مشکل اغلب بچه‌هاست, ولی میزانش نباید خیلی زیاد شود. یعنی نباید عملکردتان در آزمون از توانایی حل تست‌های شما در موقع مطالعه خیلی پایین‌تر باشد. یکی از اصلی‌ترین دلیل‌های این مشکل هم استرس در جلسه‌ی آزمون است که باید برای رفع آن تلاش کنید. برای مثال یک روش خوب شبیه‌سازی آزمون‌ها در هنگام مطالعه است. برای مثال در خانه تست زمان‌دار کار کنید و بسته‌های تستی برای خودتان مشخص کنید و آن‌ها را در زمان استاندارد حل کنید؛ یا اینکه پاسخ سوالاتتان را در پاسخ‌برگه‌ای خام وارد کنید و یا حتی می‌توانید از اطرافیانتان بخواهید موقع حل تست چند بار به شما سر بزنند تا شرایط جلسه را شبیه‌سازی کرده باشید. البته آنقدر باید آزمون داد یا آزمون را شبیه‌سازی کرد تا به آرامش و مدیریت زمان مناسب دست یافت.

Menu