روش‌های مناسب برای درک مفاهیم در دبیرستان

کارشناسان می‌گویند، اگر در حین مطالعه یادداشت برداری نشود میزان بهره‌وری فقط 20درصد خواهد بود. شیوۀ یادداشت برداری بستگی به خلاقیّت فرد دارد.

روش‌های مناسب برای درک مفاهیم در دبیرستان

1- یادداشت برداری

کارشناسان می‌گویند، اگر در حین مطالعه یادداشت‌ برداری نشود میزان بهره‌وری فقط 20درصد خواهد بود. شیوۀ یادداشت‌ برداری بستگی به خلاقیّت فرد دارد. می‌توان یادداشت‌ها را به‌صورت جمله نوشت یا آنها را به صورت طرح درختی یا نقشۀ ذهنی کشید..

2-خط کشیدن زیر نکات مهم

با خط کشیدن زیر عبارت‌های مهم میزان بهره‌وری در حین مطالعه 30درصد افزایش می‌یابد. خط کشیدن زیر نکات مهم باعث برجسته‌شدن و بزرگ‌تر دیدن مطالب کلیدی می‌شود.

3-خلاصه‌برداری

دقّت شود که یادداشت‌ برداری همراه با خلاصه‌نویسی میزان بهره‌وری را تا 40 درصد افزایش می‌دهد. برای این کار مفاهیم و موضوعات کلیدی متن به‌طور خلاصه نوشته شود. خلاصه‌ها مرور و آنها نیز خلاصه‌تر شود.

Menu