گفتگو با مهسا رضایی کلاس نهم نویسنده کتاب زندگی زیباست ادام

لطفا خودتان را معرفی کنید و چند سال عضو کانون هستید ؟مهسا رضایی هستم .متولد سال 1386و در شهرستان گچساران به دنیا آمدم و فرزند بزرگ خانواده هستم و از پنجم دبستان به مدت5 سال عضو کانون هستم...

گفتگو با مهسا رضایی کلاس نهم نویسنده کتاب زندگی زیباست ادام
نام و نام خانوادگی :مهسا رضاییمیانگین تراز: 6530مدرسه محل تحصیل:مدرسه فرهنگیان(نیایش)
شغل و تحصیلات پدر:آزاد ،دیپلمشغل و تحصیلات مادر:کارشناسی زبان انگلیسی ،پشتیبان کانون قلم چی  گچساران

 

 گفتگو با مهسا رضایی کلاس نهم نویسنده کتاب زندگی زیباست ادام

۱)لطفا خودتان را معرفی کنید و چند سال عضو کانون هستید ؟

مهسا رضایی هستم .متولد سال ۱۳۸۶ و در شهرستان گچساران به دنیا آمدم و فرزند بزرگ خانواده هستم و از پنجم دبستان به مدت ۵ سال عضو کانون هستم.

 

۲)علت تداوم  شما در آزمون ها چه بود؟از وقتی در آزمون های کانون شرکت کردید نحوه درس خواندن شما چه تغییری داشته؟

در طول این ۵ سال با روش های گوناگون درس خواندن و شیوه مطالعه و حل تست آشنا شدم و اعتماد به نفسم افزایش یافت و در مسیر درس خواندن ایرادات خودم را اصلاح کردم و آزمون های پی در پی کانون باعث شد به رشد ترازی بالا برسم.

 

۳)حضور در آزمون ها چقدر برایت مهم است آیا تاکنون غیبت داشتید؟ 

خیلی زیاد از انجایی که  شرکت درآزمون های کانون کمک زیادی به پیشرفت درسی من در مدرسه و آزمون ها داشت و تاکنون حدود ۱۰۰ آزمون بدون غیبت داشتم.

 

۴)آیا دفتر برنامه ریزی را جزء ابزار های پیشرفت می دانی ؟

بله من با تکمیل دفتربرنامه ریزی می توانستم ساعت مطالعه هر درس را در طول هفته بررسی کنم و مطابق با برنامه ریزی های کانون به درس و تکالیف خود برسم .

 

۵)به کدام یک از درس های متوسطه اول علاقه بیشتری دارید؟روش مطالعه ات چگونه بود؟

من در طول سال تحصیلی سعی کردم تمام درس هایم را طوری بخوانم که در همه ی آن ها قوی باشم اما به درس علوم علاقه زیادی دارم .ابتدا پیش خوانی می کردم سپس وقتی تدریس معلم را یاد می گرفتم جزوه معلم را مطالعه میکردم و با حفظ کردن از این آزمون تا آزمون بعد بسنده نمی کردم وتست زمان دار کار میکردم .

 

۶)خانواده برای کسب موفقیت چگونه تو را حمایت میکنند؟

خانواده من در موفقیت من سهم زیادی داشتند سعی کردند محیطی را فراهم کنند که در آرامش به تلاشم ادامه دهم در زمان بررسی کارنامه ی آزمون ها با کمک مادرم  کارنامه را بررسی می کردیم اگر ضعفی داشتم  در نهایت با آرامش درباره آن گفتگو می کردیم  و سعی می کردم نقاط ضعفم را برطرف کنم و همین جا از پدر و مادرم به خاطر این همراهی تشکر می کنم.

 

۷)کدام درس ها در آزمون های برنامه ای نقطه قوت شماست ؟

درس علوم و فارسی نقاط قوت پایدارمن بودند که نمره ام در این درس ها اغلب ۹ از ۱۰ بود .

 

۸)آیا تحلیل آزمون انجام می دهید؟چه روشی برای این کار داشتید؟

بله،من ابتدا کارنامه اصلی را دریافت و بررسی میکنم .اگر درسی را کمتر از حد انتظار زده باشم کارنامه اشتباهاتم‌ را دریافت می کنم تا بررسی دقیق تری داشته باشم همیشه  اشتباهاتم و نزده هایم و حتی  سوالات دشوار را در کتاب خودآموزی ام مینویسم و موقع تحلیل دفتر برنامه ریزی ام را بررسی می کنم و این بررسی به برنامه ریزی برای دو هفته بعد کمک می‌کند .

 

 ۹)منابع کانونی که استفاده می کنید کدام هستند و با چه روشی استفاده می کنید ؟

از کتاب های سه سطحی و آبی کانون بیشتر استفاده می کنم و هر سال این کتاب ها را برای تمامی درس ها تهیه می کنم و از ویژگی های مهم کتاب های سه سطحی این است که در کنار هر سوال درصد پاسخگویی دانش آموزان هم نوشته شده و این ویژگی مهم باعث می‌شود بتوانم ارزیابی خوبی از شرایطم داشته باشم .و کتاب آبی با داشتن  درسنامه و تست های متنوع کمک زیادی به من کردند

 

۱۰)چگونه بین برنامه راهبردی آزمون ها و برنامه مدرسه هماهنگی ایجاد می کنی ؟

در هفته اول به خوبی برنامه ریزی می کنم که مطالب مربوط به آزمون بعد را بخوانم اگر احیانا برنامه کانون از مدرسه جلو تر بود سعی می کنم پیش خوانی کنم .برنامه راهبردی برای من بهترین برنامه بود و در آخر هفته هم خودم مشاور خودم بودم و سعی می کردم خودم را با برنامه راهبردی کانون هماهنگ کنم ور نهایت از مادرم که پشتیبانم هم هستند کمک  می گرفتم.

 

۱۱)به غیر از درس چه مهارت هایی دارید؟بله یک کتاب در قالب کودک و نوجوان نوشته ام به اسم" زندگی زیباست  ادام ".

 

۱۲)آیا از جعبه ابزار کارنامه استفاده می کنید؟کدام کارنامه را بیشتر استفاده می کنید ؟ 

بله از جعبه ابزار کارنامه به جز کارنامه اصلی ،کارنامه پنج نوع درس را بیشتر بررسی می کنم و این کارنامه درس ها را تقسیم بندی می کند و کمک می کند تا دقیق تر برای هر درس برنامه ریزی کنم . و همچنین کارنامه اشتباهاتم را   برای رفع  یادگیر ناقص به کامل استفاده میکردم 

 

۱۳)نظر شما درباره درس خواندن در تابستان چیست ؟آیا در آزمون های تابستان شرکت می کنید؟

درس خواندن در تابستان اهمیت ویژه ای دارد. در فصل تابستان مدرسه ها تعطیل است اما یادگیری تعطیل نیست .بله من در آزمون های تابستان شرکت می کنم و علاوه بر درس های سال قبل بخشی از درس های سال بعد را پیش خوانی می کنم .

 

۱۴)توصیه شما به دوستان و همسالان خود چیست ؟

با برنامه باشید ،برای خود هدف‌گذاری کنید ،با پدر و مادر و پشتیبان خود مشورت کنید ،منابع آموزشی خوب انتخاب کنید وعملکرد روزانه خود را ثبت کنید .

 

گفتگو با مادر مهسا رضایی



لطفا  خودتان را معرفی کنید و چند سال  با کانون همکاری می کنید؟

مینا باقری هستم  پشتیبان متوسطه اول دختر با ۴ سال سابقه همکاری با کانون گچساران


کمی از دلایل موفقیت مهسا بگویید:

اولین و مهمترین دلیل موفقیت هر کسی تلاش اوست اما آزمون های کانون کمک زیادی به پیشرفت و موفقیت اوداشته استفاده از آموزه های کانون تسلط دارد  در روز آزمون ابتدا کارنامه اصلی را دریافت وبررسی اشتباهاتش می پردازد وهدفگذاری رابرا  آزمون بعد همان روز جمعه انجام  می دهد و برای آزمون  بعد هدفگذاری  می کند. 


 برنامه راهبردی آزمون ها چه نقشی در آرامش مهسا داشت ؟

برنامه راهبردی کانون واقعا مسیر راه را به او نشان می دهد . این برنامه مزیت‌های فراوانی دارد؛ از جمله این‌ که در طول مسیر ایستگاه‌های جبرانی دارد تا فرصت جبران ضعف‌های گذشته را داشته باشند. اگر داوطلب طبق یک برنامه‌ریزی منظم و منطقی حرکت کند آشفتگی و نگرانی از مرور و اتمام مطالب درسی ندارد. از ویژگی های  خیلی خوب برنامه راهبردی  این است که  تمام درس‌ها در این برنامه گنجانده شده‌اند و می‌توانید روزانه ولی پیوسته هر درس را طبق زمانی که در اختیار دارید مطالعه کنید. و این برنامه با پوشش تمام مطالب کتاب طبق برنامه‌ی آموزشی مدارس این امکان را  می دهد که حجم مطالب را با زمان خود هماهنگ کرده و به مطالعه‌ بپردازید. توصیه من به دانش آموزان  و خانوادها  براي رسيدن به هدف‌هاي درسي، بهترين راه استفاده از برنامه‌ي راهبردي کانون است.


شما به عنوان یک مادر  چه صحبتی برای پدرها و مادرها دارید؟

اولین ومهمترین کاری که پدرها  ومادرها انجام  دهند این است که به درس هایی که فرزندمان در آن عملکرد بهتری داشته ونقاط قوت او می باشد توجه کنیم .درباره روش هایی که باعث موفقیت او شده با فرزندمان  گفتگو کنیم و نقاط قوت  آن هارا برجسته کنید با این نگاه می توانیم انگیزه پیشرفت در فرزندمان تقویت کنیم و  در آخر توصیه می کنم فرزندان خود را از دبستان در آزمون های کانون ثبت نام کنید چون دبستان توصیفی است و نقاط قوت و ضعف دانش آموز کمتر دیده می شود .

 

مصاحبه گر: گلناز محمدی

 

Menu