برنامه راهبردی از نگاه محمد مردانی کلاس نهم ،میانگین تراز 7033

برنامه‌ی راهبردی ،برنامه ای که ما باید برای پیشرفت در دروس و خوب آزمون دادن ، آن را به اجرا میکنیم . همانطور که از اسم آن معلوم است (راهبردی) ، ما را به صورت منظم به جلو می‌برد تا هیچ مشکلی از لحا...

برنامه راهبردی از نگاه محمد مردانی کلاس نهم ،میانگین تراز 7033

محمد مردانی کلاس  نهم ، میانگین تراز ۷۰۳۳ ، گچساران


موضوع : نقش برنامه راهبردی در برنامه ریزی و پیوستگی

برنامه راهبردی از نگاه محمد مردانی کلاس نهم ،میانگین تراز 7033

برنامه‌ی راهبردی ،برنامه ای که ما باید برای پیشرفت در دروس و خوب آزمون دادن ، آن را به اجرا میکنیم . همانطور که از اسم آن معلوم است (راهبردی) ، ما را به صورت منظم به جلو می‌برد تا هیچ مشکلی از لحاظ عقب ماندن در درس‌ها نداشته باشیم.

 از نظر من ، برنامه راهبردی چندین مزیت خاص دارد، برای مثال به صورت پروژه‌ای تقسیم بندی شده است ، منطق پیش‌روی آزمون ها را بیان می‌کند ، کتاب‌ها را به صورت بخش بخش و درس به درس تقسیم کرده است و ... . یک ویژگی دیگری که باعث می‌شود به آن لقب راهبردی داد ، مشخص کردن تعداد سوالاتی است که از کتاب‌های آبی و سه‌سطحی خواهند آمد. و به عنوان مثال ، آزمون ۲۳ مهر دارای ۱۰ سوال از این دو کتاب است که شناسنامه‌دار نیز هستند و از نظر منطق پیش‌روی در این آزمون ، به طور کلی یک هشتم مطالب نیمسال اول خواهند آمد. بنابراین این دو کتاب می‌توانند منبع بسیار خوبی برای آزمون ‌ها باشند. در برنامه راهبردی یک ویژگی دیگری هم وجود دارد که باعث می‌شود که هر درس به طور معمول در آزمون بعدی نیز تکرار شود تا آنچه را که درست یاد نگرفته ایم را مرور کنیم و از این لحاظ مشکلی نداشته باشیم ، گرچه این تنها کاری نیست که باید انجام دهیم ، بلکه باید به همراه برنامه راهبردی ، تست زنی و مطالعه دروس را هم داشته باشیم (البته با برنامه ریزی صحیح). 

برنامه راهبردی این اجازه را به ما می‌دهد تا برنامه‌ریزی درست و پیوستگی در هر آزمون را داشته باشیم و این هم یکی دیگر از خوبی های برنامه راهبردی است. 

برنامه‌ریزی درست تنها با تقسیم و جداکردن دروس همراه نمی‌شود ، بلکه با مدیریت زمان ، مدیریت دروس ، مدیریت تست زنی و ... نیز همراه است. برای مثال اگر نقطه ضعف ما در درس ادبیات است ، نیاز است تا این مشکل حل شود و اگرنه باعث لطمه خوردن جدی در این درس می‌شود.

 اما چگونه می‌توان این مشکل را حل کرد؟ ۱ـ تست زنی مکرر ، ۲ـ مطالعه دروس به نحو احسن ، ۳ـ رفع اشکالات آزمون های قبلی ۴ـ زمانبندی درست برای حل این مشکل (یک شبِ این مشکل حل نمی‌شود) و ... که البته اینها با حضور برنامه راهبردی حل خواهند شد. نکته دیگر پیوستگی در آزمون هاست. اگر که ما همیشه آزمون هایمان را سر وقت خود و با مدیرت درست زمان بدهیم ، نه تنها می‌توانیم در پیشرفت ترازمان کمک کنیم ، بلکه باعث فهمیدن اشتباهات و نقاط ضعف و قوت خودمان هم می‌شویم و می‌توانیم از این به بعد این اشتباهات را دوباره تکرار نکنیم.

Menu