آسمان پیشرفت، آبی‌تر از همیشه

مطالعه‌ی بیشتر دانش‌آموزان از مطالعه‌ی مفهومی و حل تشریحی سؤالات آغاز می‌شود و با بررسی پرسش‌های چهارگزینه‌ای به عمق و کیفیت می‌رسد.

آسمان پیشرفت، آبی‌تر از همیشه

مطالعه‌ی بیشتر دانش‌آموزان از مطالعه‌ی مفهومی و حل تشریحی سؤالات آغاز می‌شود و با بررسی پرسش‌های چهارگزینه‌ای به عمق و کیفیت می‌رسد.

سطح پرسش‌های چهارگزینه‌ای معمولاً بالاتر از سؤال‌های تشریحی است و به تمرین و مهارت و تمرکز بیشتری نیاز دارد. بهتر است بعد از فهم موضوعات کتاب‌های درسی و حل و بررسی فعالیت‌ها و تمرین‌های آن، برای سطح بعدی پیشرفت، یعنی «تست‌زنی» برنامه‌ریزی کنید.

یکی از منابع تستی مناسب برای آشنایی با سؤال‌های تستی و به‌کارگیری آموخته‌ها در فضای پرسش‌های چهارگزینه‌ای، کتاب‌های آبی است که سؤال‌های آن در سه قسمت پرسش‌های تألیفی، سؤال‌های برگزیده از آزمون‌های سال‌های قبل کانون و نیز پرسش‌های مرتبط و مبحثی از آزمون سراسری است. تست‌های کتاب‌های آبی برای هر مبحث  به‌صورت پیمانه‌های ده و بیست‌سؤالی تنظیم شده و تعداد آن نیز متناسب با زمان دوهفته‌ای دانش‌آموزان برای استفاده‌ی مطلوب در آزمون‌های برنامه‌ای است. استفاده از خلاصه‌ی مطالب در ابتدای فصل و نیز بررسی پاسخ‌های تشریحی و مفهومی، آموخته‌های دانش‌آموزان را تکمیل و منسجم می‌کند.

همچنین در چند روز مانده به جمعه‌ی آزمون‌های برنامه‌ای می‌توان آموخته‌های خود را با کتاب‌های خاکستری «سه‌سطحی» محک زد؛ کتاب‌هایی با پرسش‌های برگزیده و شناسه‌دار در سه سطح نسبتاً دشوار، دشوار و دشوارتر که از آزمون‌های سال‌های قبل کانون برگرفته شده‌‌اند و می‌توان با بررسی آن، اشکالات و یادگیری‌های ناقص احتمالی را قبل از آزمون برطرف کرد.

برای رسیدن به جمع‌بندی مطلوب در درس‌های عمومی می‌توان هفته‌ای یکی‌دو ساعت را نیز به بررسی کتاب زرد عمومی اختصاص داد.

آسمان پیشرفت‌تان، آبی‌تر از همیشه.

Menu