دو روش ثابت‌شده برای موفقیت

رسیدن به موفقیت در هر کاری به تلاش پیوسته نیاز دارد. با پیوستگی در هر کاری، با مسائل و مشکلاتی روبه‌رو می‌شوید که حل آن‌ها به‌تدریج مهارت‌های شما را تقویت می‌کند.

دو روش ثابت‌شده برای موفقیت

رسیدن به موفقیت در هر کاری به تلاش پیوسته نیاز دارد. با پیوستگی در هر کاری، با مسائل و مشکلاتی روبه‌رو می‌شوید که حل آن‌ها به‌تدریج مهارت‌های شما را تقویت می‌کند. دو نکته‌ی بسیار مهم، اقدام هوشمندانه در شروع کار و اصلاح مداوم روند کار است. توجه به این دو موضوع، میزان پیشرفت شما را دوچندان می‌کند.

نیش مارکت

صنعت بازاریابی برای موفقیت به کاربران پیشنهاد می‌کند در شروع کار، اقدام هوشمندانه انجام دهند و با تعیین محدوده‌ی کوچکی از بازار روی آن متمرکز شوند تا با کسب تجربه و تسلط در آن حوزه، خود را برای گسترش محدوده‌ی بازار آماده کنند. درواقع نیش مارکت به اقدام هوشمندانه و واقع‌بینی در شروع کار اشاره دارد. همه‌ی دانش‌آموزان پرتلاش می‌خواهند جزو بهترین‌ها باشند. نیش مارکت آموزشی شروع هوشمندانه در آزمون‌ها با تعیین محدوده‌های هدف است. بدیهی است تسلط بر تمام مباحث درس‌ها در آزمون‌های اولیه، امکان‌پذیر نیست. درواقع نیش مارکت آموزشی بیان می‌کند با حضور در آزمون، روی یک یا چند مبحث از یک یا چند درس متمرکز شوید، نقاط قوت و نقاط ضعف را شناسایی کنید، تمرین کنید و در آزمون‌های بعد، محدوده‌ی هدف را گسترش دهید. از گوشه‌ای شروع کنید، ‌ادامه دهید، قوی شوید و به سراغ گوشه‌های دیگر بروید.

صعود به تپه‌ی محلی

راهبرد صعود به تپه‌ی محلی به حفظ پیوستگی، درس‌گرفتن از هر آزمون، داشتن فروتنی و تمرکز بر هدف اصلی اشاره دارد. این راهبرد می‌گوید برای رسیدن به قله‌ای بلندتر از قله‌ای که اکنون در حال صعود به آن هستید، اغلب ابتدا باید از یک دره پایین بروید. در هر آزمون، یکی از تپه‌ها یا قله‌های کوچک را فتح می‌کنید؛ ولی کار به همین جا ختم نمی‌شود. برای رسیدن به قله‌ی نهایی باید قله‌ها را یکی پس از دیگری پشت‌سر بگذارید. در این مسیر، وقتی قله‌ای را فتح می‌کنید، برای رسیدن به قله‌ی دیگر باید کمی سراشیبی را تحمل کنید. این سراشیبی، فروتنی در پذیرش اشتباهات، تإمل در علت بروز آن‌ها و اصلاح کمیت و کیفیت روش‌هاست. با حفظ پیوستگی در آزمون‌ها در فتح قله‌ها آنچنان ماهر می‌شوید که با اراده و اعتمادبه‌نفس یکی از داوطلبان صعود به قله‌های به‌ظاهر دست‌نیافتنی خواهید شد.

پیوسته و هدفمند تلاش کنید. متمرکز باشید و ادامه دهید. حتماً موفق خواهید شد.

Menu