روش‌های موفقیت را دنبال کنید

در هر کاری برای رسیدن به هدف و کسب موفقیت، شیوه‌ها و قواعدی وجود دارد که راه را آسان می‌کند.

روش‌های موفقیت را دنبال کنید

در هر کاری برای رسیدن به هدف و کسب موفقیت، شیوه‌ها و قواعدی وجود دارد که راه را آسان می‌کند. دانش‌آموز ابتدا باید باور داشته باشد که می‌تواند به آنچه می‌خواهد برسد و یکی از مواردی که باید آن را کنار بگذارد غرور است. دانش‌آموز باید آنچه را که نمی‌داند بپرسد و مشکلات درسی‌اش را با معلم در میان بگذارد، درواقع هم خود را قبول داشته باشد و هم دیگران.

هر دانش‌آموزی باید درس را جدی بگیرد و هنگام مطالعه ذهنش را متمرکز کند و از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای دوری کند.

کلید اول و مهم‌ترین عاملی که باعث موفقیت می‌شود تمرکز حواس است، یعنی هنگامی که دانش‌آموز در کلاس است باید خوب گوش کند و یادداشت‌برداری داشته باشد که این نقطه‌ی شروع یادگیری در کلاس است.

کلید دوم جدیت و پیگیری و استمرار است، یعنی هر هدفی با تداوم تلاش قابل دسترسی می‌باشد، بنابراین از درس خواندن نباید خسته شویم.

کلید سوم تنظیم وقت و تقسیم درست زمان در رسیدن به هدف و یادگیری بهتر موثر است و با برنامه‌ریزی می‌توان وقت را مدیریت کرد و توسعه داد. برنامه‌ی راهبردی کانون که حکم نقشه‌ی راه را دارد، این مسیر را هموار ساخته است و دانش‌آموز می‌تواند با شخصی‌سازی برنامه در وقت صرفه‌جویی کند.

دانش‌آموزان عزیز توجه داشته باشید؛ کارهایی را که موجب ضایع شدن فرصت‌های شما می‌شود یادداشت کرده و به تدریج با آن‌ها مبارزه کنید و از برنامه‌ی خودتان حذفشان کنید، سپس درس خواندن را جایگزین سازید که این مسیر، تضمینِ آینده‌ی شماست.

Menu