انواع کارنامه‌ها را بشناسیم

جعبه‌ابزار کارنامه که در صفحه‌ی شخصی دانش‌آموزان در سایت کانون قرار دارد شامل 8 نوع کارنامه می‌باشد که هریک اهمیت بسیار زیادی دارند.

انواع کارنامه‌ها را بشناسیم

جعبه‌ابزار کارنامه که در صفحه‌ی شخصی دانش‌آموزان در سایت کانون قرار دارد شامل ۸ نوع کارنامه می‌باشد که هریک اهمیت بسیار زیادی دارند.

۱-کارنامه‌ی اصلی که شامل تراز، رتبه و چند از ده است و در روزهای جمعه، بعد از آزمون در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و می‌توان از آن برای برنامه‌ریزی بهتر استفاده نمود.

۲-کارنامه‌ی اشتباهات شامل سوالاتی است که توسط دانش‌آموز در آزمون اشتباه پاسخ داده شده و در عصر جمعه‌ی آزمون در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. از این کارنامه می‌توان برای نکته‌برداری و تکمیل کتاب خود‌آموز استفاده نمود.

۳-کارنامه‌ی هدف‌گذاری که تعادل مطالعاتی را برای دانش‌آموز ایجاد می‌کند و در شب آزمون در اختیار دانش‌آموز قرار می‌گیرد. از آن می‌توان برای پر کردن صفحه‌ی ۱۸۲ دفتر برنامه‌ریزی استفاده نمود.

۴-کارنامه‌ی ۵نوع‌درس که در آن طبقه‌بندی درس‌ها مشخص شده است و در جلسات ۵نفره استفاده می‌شود. کاربرد آن مکتوب کردن روش‌های مطالعه‌ی نقاط قوت دانش‌آموز جهت استفاده‌ برای دیگر درس‌ها می‌باشد.

۵-کارنامه‌ی پروژه‌ای روند کلی تراز را در هر پروژه مشخص می‌کند و در جلسات ۵نفره کاربرد دارد. از آن می‌توان برای هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی میان‌مدت استفاده نمود.

۶-کارنامه‌ی مبحثی وضعیت هر مبحث را نسبت به هم‌ترازان مشخص کرده، در ایستگاه‌های جبرانی کاربرد داشته و برای تکمیل منابع و تصحیح ساعت مطالعه به کار می‌رود.

۷-کارنامه‌ی سوال محور یا جزوه‌ی هوشمند که شامل مجموعه سوالات مهم و کلیدی بوده و در ایستگاه‌های جمع‌بندی کاربرد دارد و برای بازیابی به جای بازخوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۸-کارنامه‌ی سکوهای مقایسه‌ای برای مقایسه‌ی چند از ده در درس‌های با بودجه‌بندی مشابه به کار می‌رود و در ‌آزمون‌های سکوی مقایسه‌ای به کار می‌آید. هدف از آن تصحیح منابع و روش‌های مطالعه می‌باشد.

Menu