دفتر برنامه‌ریزی و نظمی که می‌دهد

یادت باشد دنیای امروز متعلق به کسانیست که با برنامه پیش می‌روند و هدف‌های بزرگی دارند.

دفتر برنامه‌ریزی و نظمی که می‌دهد

یادت باشد دنیای امروز متعلق به کسانیست که با برنامه پیش می‌روند و هدف‌های بزرگی دارند. اما گاهی بعضی‌ها نحوه‌ی برنامه‌ریزی کردن را نمی‌دانند. دفتر برنامه‌ریزی نقش بسیار مهمی در موفقیت و داشتن ذهنی منظم و آرام ایفا می‌کند.

در این دفتر شما باید درس‌های عمومی و اختصاصی خود را در ستون عمودی کامل یادداشت کرده و روزهای هفته را نیز در ردیف افقی بنویسید. سپس درس‌هایی را که هرروز می‌خواهید بخوانید به راحتی در جدول مشخص کنید.

برنامه‌ریزی به همین جا ختم نمی‌شود و شما باید ساعت دقیق مطالعه‌ی هر درس، نحوه‌ی مطالعه‌ی درس مربوطه (خواندن یا حل تست)، تعداد دقیق تست‌هایی را که می‌خواهید کار کنید و... را نیز در دفتر برنامه‌ریزی خود یادداشت کنید.

بهترین و آماده‌ترین دفتر برنامه‌ریزی، دفتر برنامه‌ریزی به روش قلم‌چی است که اکثر دانش‌آموزان کنکوری از آن استفاده کرده و رضایت کامل دارند. در این دفتر علاوه بر جدولی که در بالا ذکر شد، گزینه‌هایی نیز وجود دارد. به عنوان مثال در این دفتر مکان خاصی به نوشتن وقت تلف شده و علت آن اختصاص یافته تا شما با دانستن آن‌ها و کاستن از آن‌ها به مرور زمان بازده مطالعاتی خود را بالا ببرید. به علاوه در این دفتر می‌توانید در مکان خاص دیگری کارهای اضافه‌ای که علاوه بر برنامه‌ی خود در هر روز انجام داده‌اید و به روند پیشرفت شما کمک کرده است یادداشت کنید و با استمرار در این کارها کم‌کم ساعت مطالعاتی خود را افزایش داده و انگیزه‌ی بیشتری نیز بیابید. همچنین با نوشتن ساعت مطالعاتی روزانه و هفتگی خود در صفحه‌ی ۱۸۲ این کتاب می‌توانید به خود انگیزه بدهید که ساعت مطالعه‌ی خود را به مرور بالا ببرید.

آدم‌های معمولی امید وآرزو دارند، اما آدم‌های موفق برنامه و هدف!

شما چطور؟

Menu