وسوسه‌ی جدایی از برنامه‌ی راهبردی در آغاز نیم‌سال دوم

پس از پایان نیم‌سال اول، تعداد آزمون‌های پوششی و جمع‌بندی کانون افزایش می‌یابد که همین نکته می‌تواند آثار بسیار مفیدی داشته باشد.

وسوسه‌ی جدایی از برنامه‌ی راهبردی در آغاز نیم‌سال دوم

پس از پایان نیم‌سال اول، تعداد آزمون‌های پوششی و جمع‌بندی کانون افزایش می‌یابد که همین نکته می‌تواند آثار بسیار مفیدی داشته باشد. مشکل اصلی این‌جاست که بعد از دی‌ماه (آغاز نیم‌سال دوم) اکثر دانش‌آموزان، آزمون‌های جمع‌بندی کانون را فرصتی می‌دانند تا سایر مطالب درسی را که در آن‌ها ضعیف بودند یا نرسیده‌اند در زمان خودش مطالعه کنند، بخوانند و تمرین کنند. به‌عبارتی وسوسه می‌شوند که از برنامه‌ی آزمون‌ها جدا شوند و البته برای خودشان دلایل به‌ظاهر منطقی هم دارند؛ اما همه‌ی این دلایل اشتباه است. توصیه می‌کنم در هر جایگاهی از تراز و وضعیت درسی هستید، به فکر برهم‌زدن نظم برنامه‌ی راهبردی نباشید و با اعتمادبه‌نفس و آرامش قلبی، طبق برنامه‌ی کانون پیش بروید.

در حالت کلی، دانش‌آموزان در مواجهه با آزمون‌های جمع‌بندی سه دسته‌اند:

۱. دانش‌آموزان مرعوب

تعدادی از دانش‌آموزان از آزمون‌های جمع‌بندی کانون می‌ترسند و از اینکه بتوانند همه‌ی مباحث آزمون را حداقل یک بار دوره کنند، ناامیدند؛ در نتیجه، می‌خواهند زمان را با سایر مباحث نامربوط به آزمون سپری کنند.

۲. دانش‌آموزان سهل‌انگار

تعدادی از دانش‌آموزان آزمون‌های جمع‌بندی را دست‌کم می‌گیرند و استدلال آن‌ها این است که آزمون جمع‌بندی، تکرار مباحث چند ماه اخیر است؛ بنابراین خودشان را با مباحث آزمون بعدی مشغول می‌کنند.

۳. دانش‌آموزان پایبند به برنامه‌ی کانون و منظم

دسته‌ای از دانش‌آموزان همواره به برنامه‌ی کانون اعتماد دارند و منظم با برنامه پیش می‌روند؛ نه مبحثی را حذف می‌کنند و نه مبحثی را اضافه.

اگر دانش‌آموزی تا انتها با برنامه‌ی کانون پیش برود، می‌تواند همه‌ی درس‌ها را با خیال آسوده، چندین بار دوره کند و به اوج تسلط و آمادگی برسد.

در نیم‌سال دوم، بیش از پیش با برنامه‌ی راهبردی کانون همراه شوید و آموزه‌های کانون را دقیق اجرا کنید.

Menu