20 روش مؤثر مطالعه برای بهبود حافظه (4)

با مطالعه و بررسی در اینترنت به دنبال راهکارهایی برای افزایش عملکرد مغز و افزایش حافظه بودم. راهکارهای زیر از میان روش‌های بسیاری جهت ارائه به شما انتخاب شده‌اند.

20 روش مؤثر مطالعه برای بهبود حافظه (4)

16. شب قبل از امتحان بیدار نمان.

قبل از این‌که به شب امتحان برسید، از آموخته‌های خود اطمینان حاصل کنید تا نیازی به بیدار ماندن در شب امتحان نباشد. هنگامی که می‌خوابید مغز شما اطلاعاتی را که در زمان بیداری آموخته‌اید جذب می‌کند. خواب شبانه به شما کمک خواهد کرد که فرمول‌های زیاد ریاضی را که برای امتحان به آن‌ها نیاز دارید به خاطر بسپارید.

17. راه‌های مناسب برای یادگیری را کشف کن.

تمرین راه‌های جدید مطالعه به شما کمک می‌کند تا روشی را که کاملاً مناسب شماست، پیدا کنید. از تکنولوژی برای پیشرفت استفاده کنید. برنامه‌های آموزشی یا اپلیکیشن‌های مفید را بررسی کنید. مثلاً برنامه‌های فرهنگ لغت مناسبی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا لغات را خیلی راحت‌تر حفظ کنید.

18. برای یادآوری از عطر یا آدامس استفاده کنید.

تحقیقات نشان می‌دهد که اگر هنگام مطالعه‌ی مبحثی خاص، از عطر یا طعمی خاص استفاده کنید و زمانی که از همان مبحث امتحان دارید مجدداً همان عطر یا طعم خاص را مورد استفاده قرار دهید، مطالب خیلی راحت‌تر به یاد شما خواهد آمد و حافظه‌ی شما عملکرد مؤثرتری خواهد داشت.

19. گروهی مطالعه کن.

مطالعه‌ی گروهی باعث می‌شود با دیدگاه‌های مختلف راجع به هر مبحث آشنا شوید و تجربیات یادگیری خود را به اشتراک بگذارید و رفع اشکال کنید.

20. مدیتیشن داشته باشید.

مدیتیشن یکی از روش‌هایی است که به دانش‌پژوهان کمک می‌کند در زمان مطالعه، تمرکز بیش‌تری داشته باشند. ورزش یوگا باعث می‌شود بتوانید استرس پیش از امتحان را به میزان زیادی کاهش دهید و سلامت روحی و جسمی خود را بهبود بخشید.

Menu