20 روش مؤثر مطالعه برای بهبود حافظه (2)

با مطالعه و بررسی در اینترنت به دنبال راهکارهایی برای افزایش عملکرد مغز و افزایش حافظه بودم. راهکارهای زیر از میان روش‌های بسیاری جهت ارائه به شما انتخاب شده‌اند.

20 روش مؤثر مطالعه برای بهبود حافظه (2)

6. نمودار و شکل رسم کن.

رسم شکل و نمودار به شما کمک می‌کند اطلاعات تصویری را خیلی راحت‌تر از آن‌چه هستند توضیح دهید و بیاموزید. این کار موجب می‌شود در جلسه‌ی امتحان برای به یاد آوردن مطالب از حافظه‌ی تصویری خود کمک بگیرید. مثلاً می‌توانید برای یادگیری کارکرد بخش‌های مختلف قلب انسان، تصویر آن را رسم کنید و این مطلب را با شکل تمرین کنید.

7. فونت مناسب انتخاب کن.

حتی فونتی که با آن مطالب را می‌نویسید یا فونت کتابی که مطالعه می‌کنید بر یادگیری شما اثر می‌گذارد. مثلاً در زبان انگلیسی فونت Times New Roman که در بیش‌تر برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها به عنوان پیش‌فرض انتخاب شده، ساده‌ترین فونت برای یادگیری است. حتی خودتان هم باید تلاش کنید که خوش‌خط‌تر بنویسید.

8. از اپلیکیشن‌ها برای بلاک کردن سایت‌های مزاحم استفاده کن.

اپلیکیشن‌های خودکنترلی زیادی وجود دارند که با بلاک کردن سایت‌هایی که مزاحم شما هستند به شما کمک می‌کنند تا بتوانید زمانتان را به‌خوبی مدیریت کنید و از هدر رفتن آن جلوگیری کنید. باید مراقب باشید که چرخیدن در اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها وقت شما را تلف نکند.

9. مستند یا فیلم‌های کوتاه آموزشی ببین.

دیدن مستند یا فیلم کوتاه، یک روش سرگرم‌کننده برای یادگیری سریع یک موضوع است. این به شما کمک می‌کند تا جزئیات کلیدی یک مطلب را به خاطر بسپارید و حتی ممکن است مطالب اضافه‌تری نسبت به دیگران در مورد آن مبحث یاد بگیرید که این موجب بهبود عملکرد شما در مدرسه خواهد شد.

10. در گوگل جست‌وجو کن.

با جست‌وجو کردن مطالب در قوی‌ترین موتور جست‌وجوی دنیا، یعنی گوگل، در زمان خود صرفه‌جویی کنید و علاوه بر آن اطلاعات بیش‌تری در مورد مطالبی که می‌خواهید یاد بگیرید به دست آورید.

Menu