هنوز هم دیر نشده ...

نیم‌سال اول به همین سرعت تمام شد و اکنون شروع نیم‌سال دوم است. بعضی‌ها ممکن است کمی انگیزه‌اشان را از دست داده باشند و شاید ساعت مطالعه‌اشان هم پایین آمده باشد.

هنوز هم دیر نشده ...

نیم‌سال اول به همین سرعت تمام شد و اکنون شروع نیم‌سال دوم است. بعضی‌ها ممکن است کمی انگیزه‌اشان را از دست داده باشند و شاید ساعت مطالعه‌اشان هم پایین آمده باشد. باید بدانید که این روزها گذراست و زیاد طول نمی‌کشد که به روال قبل برگردید، پس امیدوارانه ادامه دهید. نیم‌سال اول باعث کسب شناخت دقیق شما از خودتان شده است و نقاط قوت و ضعف خود را شناخته‌اید.

 اکنون در نیم‌سال دوم می‌دانید که روی چه درس‌هایی باید بیش‌تر تمرکز کنید و زمان مطالعه‌‌ی خود را بیش‌تر به چه درس‌هایی اختصاص دهید. با توجه به اینکه بعضی از منابع را در نیم‌سال اول استفاده کرده‌اید و ممکن است نتیجه‌ی رضایت‌بخشی نگرفته‌ باشید، اکنون زمان تغییر منابع است تا در نیم‌سال دوم هم اشتباه نیم‌سال اول تکرار نشود.

 بهترین منبع کتاب‌های آبی است و اگر کسی نیاز به تست کم‌تری دارد تا بر مباحث مسلط شود و یا به عنوان منبع دوم،کتاب‌های سه‌سطحی پیشنهاد می‌شود. پیشنهاد دیگر کتاب‌های زرد به خصوص کتاب زرد عمومی است که استفاده از این کتاب از همین الان توصیه می‌شود.

 بهتر است سوالات عمومی کنکورهای سراسری رشته‌های دیگر تا قبل از جمع‌بندی کلی و آزمون‌های سه روز یک‌بار تمرین شود و سوالات کنکور سراسری مربوط به رشته‌ی خودتان فعلاً تمرین نشود تا در زمان آزمون‌های سه روز یک‌بار درصد کاذبی به شما ندهد. پس اگر منبعی در نیم‌سال اول نتیجه‌ی مطلوبی برای شما نداشته است حتماً به فکر تعویض منبع باشید. ضمنا اگر منبع اول شما به پایان رسیده است، به فکر منبع دوم باشید.

تا دیر نشده شروع کنید...

Menu