جلسهی پنج نفره و تصمیمات مهم

حتما تا کنون با برنامه‌های کانون که یکی از آنها برگزاری جلسهی پنج نفره می‌باشد، آشنا شده‌اید.

جلسهی پنج نفره و تصمیمات مهم

حتما تا کنون با برنامه‌های کانون که یکی از آن‌ها برگزاری جلسه‌ی پنج نفره می‌باشد، آشنا شده‌اید. نکته‌ی مهم این است که جلسه‌ی پنج نفره‌ی زمستان بسیار کاربردی است. اکنون که نیم‌سال اول به پایان رسیده و در آزمون جمع‌بندی شرکت کرده‌ و سطح خود را بررسی کرده‌اید باید با انگیزه و اراده‌ی قوی، قدم‌های بزرگی بردارید. دانش‌آموز با برنامه باید شروع خوبی داشته باشد.

دانش‌آموزان باید از روش‌های خود در ترم اول تجربه کسب کرده باشند و اگر روشی مناسبی برای مطالعه داشتند که از آن به نتیجه رسیده‌اند، همچنان از آن استفاده کنند. اکثر دانش‌آموزان روش صحیح مطالعه و برنامه‌ریزی را یادگرفته‌اند و برای ترم دوم راحت‌تر می‌توانند پیشرفت کنند. اما اگر هر دانش‌آموز به این نتیجه برسد که روشی که در نیم‌سال اول برای یک درس داشت برایش اثربخش نبوده می‌تواند با کمک راهکارهای ارائه شده در جلسه‌ی پنج‌نفره، روش جدیدی را امتحان کند.

برای نیم‌سال دوم باید هدف‌گذاری کنید. بهتر است رقیب خود باشید و تلاش کنید که به موفقیت برسید. باید انگیزه داشته باشید و اولیا و پشتیبان نیز در این راه به شما کمک می‌کنند. هدف‌گذاری چند از ۱۰ خود را که در ترم پیش داشتهاید در این ترم کمی افزایش دهید.

روش مطالعه بسیار مهم است و کیفیت در کنار کمیت اهمیت دارد. نیم‌سال دوم بسیار حائز اهمیت است، پس لازم است تلاش مضاعفی داشته باشید. در این دوره دانش‌آموزان نباید به هیچ وجه غیبت کنند، چون از برنامه عقب می‌مانند. بهتر است در روز آزمون حاضر باشید و به مطالبی که خوانده‌اید پاسخ دهید و در همان روز در منزل سوالات را تحلیل کنید.

Menu