چگونه در درس عربی به تسلط برسیم؟

عربی یکی از درس‌های عمومی مشترک بین رشته‌هاست و این درس برای مطالعه و یادگیریِ بهتر به سه بخش تقسیم می‌شود.

چگونه در درس عربی به تسلط برسیم؟

عربی یکی از درس‌های عمومی مشترک بین رشته‌هاست و این درس برای مطالعه و یادگیریِ بهتر به سه بخش تقسیم می‌شود. در کنکور سراسری عربی حدود 8 سوال ترجمه دارد که این 8 سوال کاملا مفهومی مطرح می‌شوند. 9 سوال این درس نیز سوالات مفهومی شامل 4 سوال از درک متن هستند. 8 سوال باقی‌مانده نیز از بخش قواعد مطرح می‌شوند.

بخش ترجمه تقریبا در پاسخ‌گویی به اغلب سوالات عربی موثر است و چون کاربردی زیاد و اهمیت بالایی دارد باید تقریبا یک روز در میان برای این بخش زمان گذاشت. تسلط بر ترجمه بر پاسخ‌گویی به سوالات درک متن و حتی قواعد هم تاثیر مثبتی دارد. برای بخش ترجمه باید به افعال و ضمایر توجه ویژه‌ای داشت، چون تقریبا مهم‌ترین بخش ترجمه، افعال و ضمایر و نوع ترجمه‌ی آن‌ها می‌باشد.

بهتر است برای یادگیریِ بهتر، به درسنامه‌ها دقت و توجه داشته باشید، نکات مهم را یادداشت نمایید و تست زیادی کار کنید. برای تسلط بر درک متن هم تقریبا هفته‌ای یکی دو تا متن مختلف و تست‌های کنکور سراسری سال‌های گذشته را تمرین کنید.

با حل تست‌های متنوع می‌توانید نقاط ضعف خود را خصوصا در بخش قواعد پیدا نموده و آن‌ها را برطرف کنید. برای تسلط بر بخش لغات هم به مرور واژگان جدیدی را حفظ و تمرین کنید.

Menu