حالا همه‌ی سؤالات آزمون را بلدم

همه‌ی دانش‌آموزان در ایام امتحانات، بیش از روزهای دیگر درس می‌خوانند.

حالا همه‌ی سؤالات آزمون را بلدم

همه‌ی دانش‌آموزان در ایام امتحانات، بیش از روزهای دیگر درس می‌خوانند. در واقع، آزمون‌دادن ابزاری است که انگیزه‌ی دانش‌آموز را برای مطالعه افزایش می‌دهد؛ اما گاهی اتفاق می‌افتد که دانش‌آموز در جلسه‌ی امتحان به سؤالی برمی‌خورد که نمی‌تواند آن را حل کند یا اصلاً بلد نیست یا با اینکه فکر می‌کرده آن مبحث را به‌خوبی یاد گرفته، نمی‌تواند به جواب برسد.

چون در جلسه‌ی آزمون، برای آن سؤال، زمان زیادی گذاشته و به جواب نرسیده، با خود می‌گوید: «بعد از آزمون، حتماً از پدر و مادرم می‌خواهم که این سؤال را برایم حل کنند» و چون برای حل آن سؤال کنجکاو شده است، اگر بلافاصله بعد از آزمون، کس دیگری آن سؤال را برایش حل کند، برای همیشه روش حل در ذهن او خواهد ماند.

در کانون، همه‌ی پشتیبان‌ها بعد از آزمون، کلاس رفع اشکال برگزار می‌کنند تا سؤالات مهم را که اغلب بچه‌ها در آن ایراد داشتند، حل کنند.

این کار چند مزیت دارد:

۱. تمام پشتیبان‌های کانونی، مدرک تحصیلی خوبی دارند و توانایی تدریس در درس‌های مقطع خود را دارند. پس شما دانش‌آموزان، معلمی تمام‌عیار را به‌عنوان پشتیبان خود انتخاب کرده‌اید که به‌خوبی تمام مسائل شما را حل می‌کند.

۲. پشتیبان شما علاوه بر اینکه معلم شماست، مشاور آموزشی شما هم هست. وقتی بداند در چه مباحث و مسائلی ایراد دارید، می‌تواند مشاوره‌ی بهتر و تخصصی‌تری به شما بدهد.

۳. با این کار، وقتی از جلسه‌ی آزمون بیرون می‌آیید، مطمئنید که همه‌ی سؤالات آزمون را به‌خوبی یاد گرفته‌اید.

۴. اگر بعداً بخواهید سؤالات آزمون را در منزل رفع‌اشکال کنید، برای هر سؤال باید به معلم یا اولیای خود مراجعه کنید و قطعاً  زمان بیشتری از شما خواهد گرفت.

وقتی بعد از شرکت در کلاس رفع‌اشکال، از جلسه خارج می‌شوید، سر خود را بالا بگیرید و به پدر و مادر خود بگویید: «الان همه‌ی سؤالات آزمون را بلدم.»

Menu