بازه‌های مطالعه و استراحت در امتحانات

اگر می‌خواهید مطالبی که می‌خوانید بهتر و به مدت طولانی‌تر در حافظه‌اتان بمانند حتما باید به تنظیم بازه‌های مطالعه و استراحت خود دقت کنید.

بازه‌های مطالعه و استراحت در امتحانات


اگر می‌خواهید مطالبی که می‌خوانید بهتر و به مدت طولانی‌تر در حافظه‌اتان بمانند حتما باید به تنظیم بازه‌های مطالعه و استراحت خود دقت کنید. بهتر است بازه های مطالعاتیتان بین 1 الی 5/1 ساعت باشد و بیـن هر دو بازه به مدت 10  الی 20 دقیقه استـراحت کنید. در موقع استـراحت بین دو بازه هـرگز سراغ تلویزیون، گوشی، کامپیوتر و سایر ابزاری که شما را به مدت طـولانی‌تر درگیر می‌کند نروید و سعی کنید در این بازه‌ها کارهایی مثل خوردن میـوه یا نوشیدنی، مرتب کـردن قفسه کتاب‌ها، گوش دادن به موسیقی (البـته بدون هندزفری)، فکر کردن به اهـدافی که دارید و ... انجام دهید.

دقت کنید اگر بازه‌های مطـالعاتی شما بیشتر از 5/1 الی 2 ساعت باشد و بین بـازه‌ها استراحت نداشته باشید بازدهی ذهن شما به شدت کاهش خواهد یافت و در واقع مطالعه‌ی شما به حد کافی مفید و موثر نخواهد بود.

  با تنظیم درست و اصولی بازه‌های مطالعاتی و استراحت خود در واقع بازده مطالعاتی خود را بدون افـزایش ساعت مطالعه افزایش می‌دهید.

Menu