کارنامه‌ی 5 نوع درس چه می‌کند؟

ما آدم‌ها عادت داریم که ایرادات و اشتباهات خودمان را بارها و بارها تکرار می‌کنیم و همین‌طور به انجام آن‌ها تاکید و اصرار می‌ورزیم.

کارنامه‌ی 5 نوع درس چه می‌کند؟

ما آدم‌ها عادت داریم که ایرادات و اشتباهات خودمان را بارها و بارها تکرار می‌کنیم و همین‌طور به انجام آن‌ها تاکید و اصرار می‌ورزیم. این کار را ادامه می‌دهیم چون که نمی‌دانیم ضعف ما در چیست، کجای کارمان می‌لنگد و در کجا نقص داریم.

اگر خطاها و نواقص خود را روی برگه بیاوریم و جلوی چشمانمان ببینیم، مطمئنا دلیل را می‌یابیم، ریشه‌یابی می‌کنیم و با منطق و برنامه‌ریزی سعی در حل آن خواهیم‌داشت.

کارنامه‌ی 5نوع‌درس یک کارنامه‌ی راهنما است، مانند آیینه عمل می‌کند و نقاط قوت و ضعف را به ما نشان می‌دهد. هر دانش‌آموز به کمک این کارنامه، می‌تواند وضعیت درسی خودش، اینکه در کدام درس‌ها موفق‌تر‌ بوده و کجاها کم‌کاری داشته آنالیز و بررسی کند. این کارنامه بر اساس عملکرد هر دانش‌آموز در آزمون‌های کانون صادر می‌شود و از فردی به فرد دیگر، متفاوت است. همانطور که از نام این کارنامه پیدا است، تمامی درس‌ها داده شده را در پنج طبقه با رنگ‌های متفاوت دسته‌بندی می‌کند.

دسته‌ی اول: نقاط قوت پایدار

این درس‌ها که با رنگ آبی نشان داده می‌شوند درس‌هایی هستند که شما در چندین آزمون در آن‌ها قوی هستید. به این معنا که پایه‌ی شما در این درس‌ها آن‌قدر خوب است که همیشه در آن درس‌ها نمره‌ی خوبی چه در مدرسه و چه در آزمون کسب می‌کنید.

دسته‌ی دوم: نقاط قوت

مربوط به درس‌هایی است که امسال در آن‌ها قوی شده‌اید و همیشه رنگ عملکرد شما در این درس‌ها آبی یا سبز است، یعنی از هم‌تراز های خود یکی دو واحد جلوتر هستید.

دسته‌ی سوم: درس‌هایی که نیاز به اندکی تلاش دارید

درس‌هایی که اغلب اوقات رنگ زرد دارند، یعنی درس‌هایی که گاهی اوقات از هم‌ترازهایتان یک واحد عقب‌تر هستید.

دسته‌ی چهارم: درس‌های نوسانی

مربوط به درس‌هایی می‌شود که در آن نتیجه‌ی باثباتی ندارید. گاهی نمره‌ی خوب و گاهی نمره‌ی نامطلوبی کسب می‌کنید.

دسته‌ی پنجم: درس هایی که نیاز به تلاش جدی دارید

معمولا رنگ عملکردتان قرمز است و از هم‌ترازهای خود عقب هستید. شاید این درس‌ها را دوست ندارید و شاید هم کم‌کاری می‌کنید.

Menu