با تحلیل آزمون، تلاش دوهفته‌ای شما تثبیت می‌شود

وقتی آزمون می‌دهید، ارزیابی و تحلیلْ مهم‌ترین کاری است که باید بعد از آزمون انجام دهید. پاسخ‌های غلط و نزده و درست را تفکیک کنید. ابتدا به سراغ پاسخ‌های غلط بروید.

با تحلیل آزمون، تلاش دوهفته‌ای شما تثبیت می‌شود

وقتی آزمون می‌دهید، ارزیابی و تحلیلْ مهم‌ترین کاری است که باید بعد از آزمون انجام دهید. پاسخ‌های غلط و نزده و درست را تفکیک کنید. ابتدا به سراغ پاسخ‌های غلط بروید. این مباحث منتظر اندک‌تلاش شماست تا یادگیری ناقص خود را به کامل تبدیل کنید. اشتباه، در واقع، بخش مهم یادگیری است. مطالب مربوط به این بخش از سؤالات را مرور کنید و پاسخ سؤالات را در کتاب درسی و جزوه‌ی معلم خود جست‌وجو کنید.

در مرحله‌ی بعد، به سراغ سؤالاتی بروید که پاسخ نداده‌اید. این مباحث را معمولاً نخوانده‌اید با توجه کافی به آن‌ها نکرده‌اید. باید برای این سؤالات برنامه‌ریزی کنید و وقت مشخصی برای مطالعه‌ی عمیق آن مطالب در نظر بگیرید.

دسته‌ی سوم سؤالاتی است که به آن‌ها پاسخ درست داده‌اید. این سؤالات باید به دانش پایدار شما تبدیل شود. نکات مهم و سؤالاتی را که فکر می‌‌کنید مهم است، در کتاب خودآموزی خود بنویسید.

توصیه می‌کنم بعد از ارزیابی همه‌ی درس‌ها، کارنامه‌ی اشتباهات خود را از سایت کانون بگیرید و روز شنبه و یک‌شنبه، در مدت‌زمان کوتاهی دوباره به آن سؤالات پاسخ دهید. اگر ارزیابی خوبی کرده باشید، این بار به سؤالات به‌درستی پاسخ می‌دهید.

Menu