6 توصیه درباره‌ی خواب کنکوری‌ها

خوابیدن بیش‌تر از هشت ساعت، هم باعث از دست دادن زمان برای مطالعه‌ی مفید می‌شود و هم کسلی و خواب‌آلودگی در طولِ روز را به همراه دارد.

6 توصیه درباره‌ی خواب کنکوری‌ها

1.حداكثر هشت ساعت بخوابيد. خوابیدن بيش‌تر از هشت ساعت، هم باعث از دست ‌دادن زمان برای مطالعه‌ی مفید می‌شود و هم كسلي و خواب‌آلودگي در طولِ روز را به همراه دارد.

2.تا نيمه شب براي درس خواندن بيدار نمانید. زيرا منجر به خواب‌آلودگي در روز بعد مي‌شود و شما را به سيستمی غلط عادت مي‌دهد. ترك اين عادت در روز آزمون سراسری دشوار است.

3. از مصرف کافئین حداقل 4 تا 6 ساعت قبل از رفتن به رختخواب پرهیز کنید. کافئین محرکی است که اختلالاتی در زمانِ به خواب رفتن ایجاد می‌کند و قهوه، چای، نوشابه، کاکائو و شکلات حاوی کافئین هستند. نوشیدن کمی چای، قهوه و یا خوردن شکلات شما را با نشاط می‌کند و مصرف آن در طول روز مانعی ندارد.

4.از تخت خود تنها برای خوابیدن استفاده کنید و بهتر است از استفاده از تخت برای تماشای تلویزیون، درس خواندن و  پرهیز شود. در این صورت هنگامی که شما به رختخواب می‌روید، بدن شما می‌داند که وقت خوابیدن است.  

5. حتماً شام بخورید و با شکم خالی آماده‌ی خواب نشوید. در مقابل باید از پرخوری هم بپرهیزید. اگر معده‌ی شما خیلی خالی و یا پر باشد، می‌تواند در خواب شما اختلال ایجاد کند.

6.مصرف خودسرانه‌ی قرص‌های خواب‌آور ممنوع است و موجب بروز مشکلات و آثار جانبی می‌شود. حتماً نگرانی های خود را یادداشت کنید که این کار موجب آرامش بیش‌تر برای خوابیدن می‌شود.

Menu