سحرخیز بودن را تمرین کنید

اگر تا الان صبح زود به هوای درس خواندن و شرکت در کنکور از خواب بیدار نشده‌اید، از الان به بعد حتما این کار را تمرین کنید.

سحرخیز بودن را تمرین کنید

اگر تا الان صبح زود به هوای درس خواندن و شرکت در کنکور از خواب بیدار نشده‌اید، از الان به بعد حتما این کار را تمرین کنید. جای خوابتان باید برای خوابیدن مساعد باشد. مساعد بودن و راحت خوابیدن برای هر فردی معنای متفاوتی دارد، اما نقطه‌ی مشترک برای همه، نظم اتاق است. پس اتاقتان را منظم کنید و بخوابید تا موقع بیداری شلختگی اتاق شما را اذیت و کسل نکند.

کارهای روز بعدتان را مشخص کنید و برای روز بعدتان برنامه داشته باشید. داشتن برنامه و هدف باعث می‌شود انگیزه‌ی شما برای بیدار شدن بیشتر شود.

اگر صبح‌ها بعد از بیدار شدن احساس می‌کنید هنوز بدن شما احتیاج به خواب و استراحت دارد شب‌ها زودتر بخوابید. به مرور زمان این الگو در شما نقش پیدا می‌کند و سحرخیز می‌شوید.

وقتی به قصد خواب به رختخواب رفتید دیگر مطالعه نکنید، زیرا شما به قصد خوابیدن رفته‌اید و اگر ذهنتان را درگیر خواندن کنید پریشان می‌شوید، خواب شما به هم می‌ریزد و زمان بیشتری می‌برد تا شما به خواب بروید. اما اگر چشم‌هایتان را روی هم بگذارید و به خواب فکر کنید قطعا آرام‌تر می‌خوابید.

زنگ ساعت خود را بعد از چند روز تغییر دهید، زیرا زنگ قبلی به گوش شما آشنا می‌شود و شاید بعد از مدتی که برای شما کسل‌کننده شد نتواند شما را بیدار کند.

بعد از بیدار شدن از خواب به خودتان وعده‌ی پوج ندهید: ده دقیقه‌ی دیگر، بیست دقیقه‌ی دیگر، سرم درد می‌کند و ... . بلافاصله از رختخواب جدا شوید، زیرا شما از شب قبل این تصمیم را قطعی کرده بودید که قرار است چه ساعتی از خواب بیدار شوید.

با همین چند کار ساده می‌توانید صبح زود بیدار شدن را تمرین کنید و جزو یکی از عادت‌های روز‌مره‌ی خود قرار دهید.

سحرخیز باشید تا به اهدافتان برسید.

Menu