تحلیل آزمون بخش مهمی از آزمون است

تحلیل آزمون بخش مهمی از آزمون است که بدون آن نمی‌تواند به اندازه‌ی کافی مفید باشد. یک دانش‌آموز حرفه‌ای نباید در تحلیل آزمون صرفاً به حل دوباره‌ی سؤالات بپردازد.

تحلیل آزمون بخش مهمی از آزمون است

تحلیل آزمون بخش مهمی از آزمون است که بدون آن نمی‌تواند به اندازه‌ی کافی مفید باشد. یک دانش‌آموز حرفه‌ای نباید در تحلیل آزمون صرفاً به حل دوباره‌ی سؤالات بپردازد، بلکه تحلیل آزمون شامل دو مرحله است. ابتدا به مدت 5 دقیقه به شرایط آزمون فکر کنید که به طور فیزیکی با چه مشکلاتی روبه‌رو بوده‌اید. برای مثال:

1. استرس: به میزان کم مفید است ولی اگر از حد معمول بالاتر رود باید به فکر چاره باشید.

2. حواس‌پرتی: گاهی دانش‌‌آموزانبا کوچک‌ترین صدایی دچار حواس‌پرتی می‌شوند. در هر آزمون رسمی کمی آمدورفت و صدا عادی است. راه چاره می‌تواند تغییر محیط مطالعه باشد؛ به طوری که بر محیط مطالعه سکوت مطلق حاکم نباشد.

3. خواب‌آلودگی

4. گرسنگی یا هر چیز دیگر

پس از این بررسی‌ها به بررسی سؤال‌های آزمون بپردازید و کوتاهی‌ها در خواندن هر مبحث را در همان چند روز اول رفع کنید. هر مبحث بین 3 تا 5 بار تکرار می‌شود و مشکلات شما باید در همان آزمون اول رفع شود.

شما آزمون می‌دهید تا بهتر شوید و مشکلات‌تان حل شود؛ پس مشکلات خود را در آزمون‌ها به دنبال خود نکشید و به فکر بهتر شدن و حل این مشکلات باشید.

Menu