و قطره قطره هایی که وانگهی دریا شوند

پس حتّی‌الامکان کارهای اثربخش کوچک را جایگزین کارهای مضرّ کوچک کنید و در انجام آنها خودتان را عادت بدهید لطفاً.

و قطره قطره هایی که وانگهی دریا شوند

سلام به همه عزیزان دل.

در این چند سال گذشته اگر هر کدام از کانال‌ها یا وبسایت‌های مربوط به مطالب روانشناسی را دنبال کرده باشید احتمالا با اصطلاح اثر مرکب یا compound effect برخورد داشته‌اید. ضرب المثل ابتدای این دست‌نوشته کل این قضیه و کتاب مربوط به آن که توسط آقای دارن هاردی نوشته شده و ترجمه آن هم در بازار موجود است را به بهترین شکل در خودش تفسیر می‌کند، مختصر و مفید.

برای تغییرات بزرگ لازم نیست کارهای بزرگی را انجام بدهید بلکه کافی‌است کارهای سازنده و کوچک زیادی را بصورت مکرر انجام بدهید. حالا این موضوع را به تمام شئون درس‌خواندن و مسیر کنکور و زندگی‌تان تعمیم بدهید. مثلاً می‌توانید با مطالعه هر شب ۵ تا لغت جدید زبان انگلیسی یا فارسی در عرض ۳ ماه ۴۵۰ لغت جدید به دایره واژگان تان اضافه کنید. یا با پیاده روی روزانه ۱۰ دقیقه ورزیدگی اندام و نشاط زیادی را در بلند مدت بدست بیاورید. البتّه این فقط جنبه مثبت ماجراست. در آن طرف قضیه هم عادت های منفی‌ای هستند که اگر ترک نشوند تاثیر کارهای مثبت را از بین می‌برند مثل وقت‌هایی که به استفاده از موبایل و فضای مجازی می‌گذرند.

پس حتّی‌الامکان کارهای اثربخش کوچک را جایگزین کارهای مضرّ کوچک کنید و در انجام آنها خودتان را عادت بدهید لطفاً.

در ادامه یکی از عادت‌های نه‌چندان سازنده و حتّی گهگاه مضرّ خیلی از ما استفاده غیر قابل کنترل از فضای مجازی است. موضوعی که نه فقط در بین دانش‌آموزان و داوطلبین کنکور بلکه این روزها در تمامی گروه‌های سنی عمومیّت پیدا کرده است، به گونه ای که به نیت چک کردن پیام‌ها موبایل را دست می‌گیریم و بعد از دو ساعت در حالیکه هنوز فکر می‌کنیم جمعاً نیم ساعت وقت صرف کرده‌ایم موبایل از دست‌مان می‌افتد.

در ادامه می توانید از طریق لینک الحاقی به این متن ۷ تا از بهترین اپلیکیشن‌های کنترل زمان حضور در فضای مجازی را مشاهده و دانلود کنید. امیدوارم که با استفاده از این برنامه‌ها بهتر بتوانید فضای‌مجازی و البته وقت باارزش خودتان را مدیریت کنید که به طور میانگین ساعت استفاده از وسایل ارتباطی افزایش پیدا می‌کند.

https://www.google.com/amp/s/blogs.systweak.com/best-iphone-apps-that-block-social-media/amp/

Menu