تابلوی نوروزی مختصات یک پیشرفت واقعی است

دانش‌آموزان ناب و سخت‌کوش کنکوری سلام. اکنون در چند قدمی نوروز می‌خواهیم ورودی زیبا، هوشمندانه و بابرنامه به دوران طلایی نوروز داشته باشیم.

تابلوی نوروزی مختصات یک پیشرفت واقعی است

دانش‌آموزان ناب و سخت‌کوش کنکوری سلام. اکنون در چند قدمی نوروز می‌خواهیم ورودی زیبا، هوشمندانه و بابرنامه به دوران طلایی نوروز داشته باشیم.

تاکنون، بیش از ده آزمون برنامه‌ای و همچنین آزمون‌هایی مثل هدف‌گذاری و مشابه پارسال را بررسی و تحلیل کرده و شناخت نسبتاً خوبی به نقاط قوت واقعی و مباحث چالشی خود پیدا کرده‌ایم. جعبه‌ابزار کارنامه نیز برای دانش‌آموزانی که حضور منظم و پیوسته در آزمون‌ها داشتند با دقت بالا تدوین شده است. داده‌های مفیدی که قرار است در برنامه‌ریزی دوران طلایی نوروز از آن بهره ببریم.

«تابلوی نوروزی» ابزاری از جنس شناخت و برنامه‌ریزی است که با رنگ‌آمیزی مباحث درسی در آن، شروع به مطالعه بر اساس برنامه‌ی زمانی می‌کنیم. رنگ آبی برای مباحثی است که در آن‌ها بسیار قوی بوده و چند از ده مثبت داریم. رنگ سبز برای مباحثی است که در آزمون‌ها چند از ده مثبت یا معادل را در بازه‌ی هم‌ترازی داشته‌ایم. رنگ زرد برای مباحث نوسانی یا تلنگری است. مباحثی که خیلی هم در آن‌ها ضعیف نیستیم که نتوان کاری برای بهبودی آن‌ها انجام داد، بلکه باید با تمرکز و توجه بیشتر برای بهبود نقاط چالشی از طریق حل تست و مطالعه‌ی مفهومی اقدام کرد. همچنین مباحثی که در آن‌ها با چالش جدی مواجه هستیم را با رنگ قرمز مشخص کرده و با نظر پشتیبان خویش برای تقویت آن برنامه‌ریزی می‌کنیم. اگر دانش‌آموز تراز بالای 6000 باشیم که پرداختن به درس‌های با رنگ قرمز می‌تواند در اولویت باشد، اما اگر دانش‌آموزی با تراز کمتر از 6000 باشیم، مطالعه و جمع‌بندی مباحث قرمز می‌تواند در اولویت‌های بعدی قرار گیرد؛ چون دانش‌آموزان با تراز پایین‌تر از 6000 بهتر است حفظ و تقویت نقاط قوت و مباحث سبز و آبی را از هر چیزی مهم‌تر بدانند.

رنگ‌بندی تابلوی نوروزی را بر اساس درس‌ها نیز باید انجام دهید تا به وضوح و شفافیت ذهنی بیشتر برسید. همچنین اگر درس‌های چالشی شما در مباحث سؤال‌خیز و پرنکته‌ی کنکور باشد، مطالعه و جمع‌بندی آن مباحث اهمیت بیشتری خواهد داشت.

به نوروز زیبا خوش آمدید!

Menu