صفر تا صد تابلوی نوروز

بعد از اخرین ازمون اسفندماه دوران طلایی نوروز شروع میشود؛ اینکه چگونه میتوان این دوران را واقعا طلایی سپری کرد در ابتدا نیازمند یک نقشه راه است.

صفر تا صد تابلوی نوروز

بعد از اخرین ازمون اسفندماه دوران طلایی نوروز شروع میشود؛ اینکه چگونه میتوان این دوران را واقعا طلایی سپری کرد در ابتدا نیازمند یک نقشه راه است. قطعا پیمودن مسیر بهمراه نقشه ای مطمئن موفقیت را بهمراه خواهد اورد. از تابلوی نوروز بعنوان نقشه این مسیر استفاده کنید؛ بله، تابلوی نوروز میتواند سرلوحه کار همه دانش آموزان باشد بنحوی که هر دانش آموز باید آنرا متناسب با وضعیت و نیازمندی خود شخصی سازی کند. در واقع هر دانش آموز در ابتدا باید میزان تسلط خود را در هر درس و هر مبحث مشخص کند و با رنگهای آبی، سبز، زرد و قرمز رنگ بندی کند.

کارنامه بازیابی و مبحثی بخوبی میتواند در این زمینه شما را یاری دهد. بهتر این است که ستون مربوط به مباحث را به دونیم تقسیم کرده و پیش بینی میزان تسلط خود را در نیمه اول(باتوجه به کارنامه بازیابی) و قسمت دوم را پس از راستی ازمایی رنگ بندی کنید؛ به منظور راستی آزمایی بهتر این است که سراغ سوالات آزمونهای کانون که قبلا به آنها پاسخ صحیح داده اید بروید، با این کار دو توهم از بین میرود: توهم یادگیری و توهم فراموشی. پس با این کار شما دو هدف را دنبال کرده اید:1- مرور سریع مطالب 2- شناسایی وضعیت واقعی علمیتان. در گام دوم باید راجع به چگونگی مطالعه مباحث تصمیم بگیرید، اینکه چه مبحثی نیازمند مطالعه اساسی و چه مباحثی فقط نیازمند مرور و چه مباحثی نیازمند رفع اشکال میباشند. در گام سوم منابع خود را برای دوران نوروز مشخص و اولویت بندی کنید( کتاب نوروز، سوالات آزمون های کانون، کتاب های زرد عمومی و اختصاصی، کتب های جمعبندی خاکستری، جزوه هوشمند و ....). در گام چهارم باتوجه به سکوهای مقایسه و میزان اهمیت هر مبحث در کنکورهای اخیر هدف گذاری خود را مشخص کنید و برای آزمونهای 7 و 14 و 20 فروردین هدف گذاری کنید. نهایتا در گام آخر باید ساعت مطالعه خود را در هر درس ارزیابی کنید که اینکار را میتوانید باتوجه به صفحه 182 دفتر برنامه ریزی انجام دهید و جهت افزایش ساعت مطالعه و برقراری تعادل مطالعاتی هدف گذاری مناسبی داشته باشید.

Menu