ذهنتان را برای نوروز منظم کنید...

تابلو نوروز بهترین ابزار برای ایجاد انضباط ذهنی است, با تکمیل این تابلو نقشه راه را مشخص کنید و با برنامه پیش بروید.

ذهنتان را برای نوروز منظم کنید...

 برای تدوین برنامه مطالعاتی نوروز باید یک ذهن منظم داشته باشید,باید وضعیت و میزان تسلط خودتان بر تک تک دروس و مباحث را دقیقا مشخص کنید,اولویت ها را تعیین کنید و برای هر مبحث تصمیمی مستقل بگیرید;منابع را مشخص کنید و نهایتا برای ساعت مطالعه و نتیجه مورد نظر هدفگذاری کنید البته یک "هدفگذاری منطقی" 

تابلو نوروز بهترین ابزار برای ایجاد انضباط ذهنی است, با تکمیل این تابلو نقشه راه را مشخص کنید و با برنامه پیش بروید. 

 تکمیل تابلو نوروز سه مرحله دارد: 

 1-در مرحله اول باید میزان تسلط خود بر هر مبحث را مشخص کنید و برای هر مبحث یک تصمیم مستقل(مرور و رفع اشکال ، مطالعه کامل و اساسی یا این که فعلا مطالعه نمیکنم) بگیرید. برای این مرحله می توانید از جعبه ابزار کارنامه در صفحه شخصی خود در سایت کانون (به ویژه کارنامه مبحثی و پنج نوع درس)استفاده کنید. 

 2-در مرحله بعد به سراغ تعیین منابع برید و مشخص کنید در هر مبحث نیاز است از چه ابزاری استفاده کنید, کتاب نوروز, نرم افزار پلکان, کتاب آبی, کتاب های سه سطحی, سوالات مارک دار شده خودتان, کارنامه اشتباهات, جزوه هوشمند,کتاب زرد عمومی,کتاب خودآموزی,کارنامه بازیابی,آزمون های قبلی کانون,خلاصه نویسی هایتان و ... 

 3-در آخرین مرحله باید به سراغ هدف گذاری بروید و سعی کنید بر اساس شناختی که نسبت به خود دارید نهایتا برای ساعت مطالعه, تعداد تمرین و همچنین با توجه به سکوهای مقایسه برای نتیجه نهایی هدفگذاری کنید;هدف گذاری به "روش چند از ده" بهترین انتخاب است. 

 اولویت ها را بشناسید, استمرار داشته باشید ;حتما پیشرفت می کنید...

Menu