دام آموزشی و شناخت مسیرهای اشتباه

برای جلوگیری از پاسخ اشتباه به این نوع سؤالات کتاب اشتباهات متداول منبع بسیار مناسبی است.

دام آموزشی و شناخت مسیرهای اشتباه

این نکته را همه ی دانش‌آموزان در کارنامه خودشان مشاهده می کنند:

آن‌ها  این مطلب  خوب می دانند  که در هر سوال تستی،گزینه یا گزینه هایی وجود دارد که موجب  می شود دانش‌آموز مسیرهای اشتباه را انتخاب  کند،حال انکه پاسخ چیز دیگری هست البته طراحان سوال  به کارشان مسلط  هستند و خوب می دانند که باید دام ها را در همان  مسیرهایی بگذارند که داوطلبان بیشتر آن گزینه ها را انتخاب می کنند و به اشتباه می افتند. حال راه حل این است که پس از هر آزمون با بررسی و تحلیل آزمون مسیرهای اشتباه خود در صدد این باشیم که ضعف های خود را بشناسیم و با دقیق خواندن مطالب و صحیح  خواندن سوال و گزینه ها  سعی کنیم  کمتر در دام آموزشی بیفتیم . در واقع  با برسی سوال های دام دار و نوشتن  نکات مهم در کتاب خود آموز خود  پس از هر آزمون به خودمان کمک بسیار زیادی خواهیم کرد و دیگر دچار چنین اشتباه  هایی نخواهیم شد

برای جلوگیری از پاسخ اشتباه به این نوع سؤالات کتاب اشتباهات متداول منبع بسیار مناسبی است. در این کتاب تمام سؤالاتی که چنین دام‌های را دارند به همراه پاسخ درست و مشخص کردن دام آموزشی برای شما آورده شده است تا بتوانید در مواجهه با این مدل سؤالات بهترین عملکرد را داشته باشیدکتاب اشتباهات متداول دقیقاً همان جایی است که باعث می‌‌شود تعداد غلط‌های شما کاهش یابد و سرعت عمل و اعتمادبه‌نفستان افزایش یابد.

در این کتاب دام‌های آموزشی به‌خوبی بیان شده است و به ترتیب مباحث آن‌ها را مرتب شده است. منطق این کتاب بر اساس اشتباهات متداول دانش‌آموزان در شش سال آزمون‌های کانون است و مبنای گزینش سؤالات هر درس انتخاب گزینه‌ی نادرست در هر سؤال توسط بیش از یازده درصد دانش‌آموزان از جامعه‌ی چندین هزار نفری آزمون‌دهندگان است.

با کتاب اشتباهات متداول دام‌ها را ببینید تا پیروز میدان باشید.

 

Menu