سؤالات دام‌دار و پربحث را تمرین کنید

طراحان سؤال برای اینکه بتوانند سؤال باکیفیت طراحی کنند، بین چهار گزینه‌ی سؤال، یک گزینه را طوری طراحی می‌کنند که به گزینه‌ی پاسخ بسیار نزدیک باشد.

سؤالات دام‌دار و پربحث را تمرین کنید

طراحان سؤال برای اینکه بتوانند سؤال باکیفیت طراحی کنند، بین چهار گزینه‌ی سؤال، یک گزینه را طوری طراحی می‌کنند که به گزینه‌ی پاسخ بسیار نزدیک باشد. با این روش، بسیاری از دانش‌آموزان این گزینه‌ی غلط را انتخاب می‌کنند؛ به همین ‌دلیل به این سؤالات دام‌دار گفته می‌شود.

سؤالات دام‌دار و پربحث بلافاصله بعد از برگزاری آزمون، در صفحه‌ی مقطع شما در سایت کانون، به نمایش گذاشته می‌شود. در این قسمت، پاسخ سؤالات و دلیل دام‌دارشدن سؤال بیان شده است. با مراجعه به این قسمت و مطالعه‌ی سؤالات دام‌دار هر درس، به‌مرور متوجه می‌شوید که در هر درس، تیپ خاصی از سؤالات، دام‌دار می‌شوند و اشتباهات دانش‌آموزان در این سؤالات دائماً تکرار می‌شود. مثلاً سؤالات شمارشی در درس فارسی معمولاً به سؤال دام‌دار تبدیل می‌شود؛ چون دانش‌آموزان در شمارش یا انتخاب گزینه‌ی نهایی، دچار خطا می‌شوند. در درس ریاضی، درست‌نخواندن صورت سؤال یا انجام ناقص مراحل حل، شما را به‌سمت انتخاب یک گزینه‌ی غلط می‌برد. در درس علوم، سؤالات مفهومی و سؤالاتی که ترتیب مراحل انجام یک فرایند را می‌خواهند، سؤالات دارای دام آموزشی هستند.

مطالعه‌ی سؤالات دام‌دار سایت کانون به شما کمک می‌کند تا در آزمون‌های بعدی، در دام آموزشی سؤالات نیفتید.

Menu