نقطه‌قوت شما کشف روش مطالعه و یادگیری شماست

خودیادگیری فعال باارزش‌ترین مهارتی است که در این روزهای سخت به آن نیاز مبرم دارید؛ اما این مهارت به لوازم و ملزوماتی نیاز دارد که برای به‌دست‌آوردنشان باید سخت و هوشمندانه کار کرد.

نقطه‌قوت شما کشف روش مطالعه و یادگیری شماست

خودیادگیری فعال باارزش‌ترین مهارتی است که در این روزهای سخت به آن نیاز مبرم دارید؛ اما این مهارت به لوازم و ملزوماتی نیاز دارد که برای به‌دست‌آوردنشان باید سخت و هوشمندانه کار کرد. یکی از این لوازم و ملزومات، دریافت بازخورد و تحلیل آن است. تنها راه کشف نقاط قوت تحلیل بازخورد است. درسی را با صرف زحمت و تلاش زیاد مطالعه می‌کنید؛ اما مهم‌ترین پرسشی که از خودتان می‌پرسید این است: بازده این زحمت و تلاش چیست؟ این ضروری‌ترین سؤالی است که در پایان مطالعه‌ی هر درسی باید از خودتان بپرسید تا چراغ راهنمای شما برای آغاز دوباره‌ی این سخت‌کوشی از جای درست آن باشد. ابزار دسترسی به بازخورد و خودشناسی واقعی از طریق تحلیل بازخورد شرکت منظم و مستمر در آزمون‌های برنامه‌ای بدون یک جلسه غیبت است. برای دستیابی به این مهم، آیا راه دیگری سراغ دارید؟

برای پایدارکردن پیشرفت در مطالعه و یادگیری هر درسی باید درکی واضح و شفاف از خود واقعی‌تان داشته باشید. با کدام روش مطالعه می‌توانید بیشترین بازده ممکن را به دست آورید و در کدام روش به تغییر نیاز دارید؟

مهم‌ترین پرسش برای هر دانش‌آموزی این است که چگونه درس‌ها را بهتر و عمیق‌تر یاد می‌گیرد؟

منبع :

Menu