روش مطالعه‌ی مناسب خودتان را کشف کنید

درس‌خواندن نوعی هنر است که در افراد متعدد به روش‌های مختلف اجرا می‌شود.

روش مطالعه‌ی مناسب خودتان را کشف کنید

درس‌خواندن نوعی هنر است که در افراد متعدد به روش‌های مختلف اجرا می‌شود. در زیباترین حالت، مطالعه و درس‌خواندن به یکی از لذت‌های زندگی فرد تبدیل می‌شود. پشتیبان‌هایی که سال‌های زیادی با دانش‌آموزان گوناگون سروکار داشته‌اند، روش‌های مطالعه را به دانش‌آموزان معرفی می‌کنند و جدا از این، هر دانش‌آموز نیز از ابتدای سال‌های تحصیل، با روش‌های مختلف، درس‌های متعدد را مطالعه کرده است.

ممکن است شما در درس‌های گوناگون، روش‌هایی را امتحان کرده باشید؛ اما برای اینکه بدانید آیا این روش برایتان بهترین روش است، باید آن را امتحان کنید. آزمون‌‌های برنامه‌ای، این امتحان را برای شما انجام می‌دهد. برای اینکه مطمئن شوید روشی را که انتخاب کرده‌اید خوب است یا خیر، در چند مرحله از آزمون‌ها، آن را امتحان کنید. با بالارفتن تراز، مطمئن می‌شوید که روش شما درست است.

کشف روش‌ها نیازمند محدوده‌ی زمانی است. گاهی دانش‌آموزان، به‌خصوص کنکوری‌ها، نزدیک به کنکور تصمیم می‌گیرند که حالت مطالعه یا روش خود را عوض کنند. این اشتباهی بزرگ است. نزدیک کنکور نباید روش مطالعه را تغییر داد. ممکن است یک الگوی مطالعه برای فردی نتیجه بدهد؛ اما برای شما متفاوت باشد. بدون امتحان‌کردن روش‌ها، آن‌ها را به الگو تبدیل نکنید.

در کنار انتخاب روش مناسب و منحصربه‌فرد خودتان، بهتر است ساعت مطالعه را یک‌باره تغییر ندهید. باید مرحله‌به‌مرحله و هر روز کمی مقدار ساعت مطالعه‌ی خود را به مدت‌زمان هدف نزدیک کنید که اذیت نشوید و با رهاکردن مطالعه، دچار سردرگمی نشوید.

Menu